Koirien doopinki, onko sitä

Täällä voit vaihtaa mielipiteitä. Kirjoitukset voivat olla "räväköitäkin" mutta niiden tulee olla asiallisia.

Koirien doopinki, onko sitä

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Su Heinä 09, 2006 8:32 pm

Jostain olin kuulevinani, että vuosikokouksessa olis ollut puhetta koirien dopingista ja sen valvonnan aloituksesta. käytetäänkö meillä jonkinlaisia piristeitä tai aineita joko suoraan suoneet tai kurkun kautta nautittuina koetilanteissa ?
Esim. tällaisia kysymyksiä varten laitoin tuonne luppoaika -topiciin täman:
Lisää aiheita;
Eläinlääkäri vastaa
- kysymyksiä oikeille eläinlääkäreille ja tohtoreille...

Voi muutkin keskustella asiasta kuin eläinlääkärit.
Ruippa
 

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Su Heinä 09, 2006 9:07 pm

Mites näin alkusyksystä, kun on lämpimät kelit, ainakin toisella erällä, saako antaa muuta kuin vettä. Onko olemassa luvallisia janojuomia koirille, mitkä piristäisivät/palauttaisivat juoksuhalut vielä toiselle erälle :?:
Ruippa
 

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Su Heinä 09, 2006 9:32 pm

En minäkään enää marraskuussa erien välissä juottele koiria, mutta syyskuussa kyllä.
Ruippa
 

ViestiKirjoittaja -Tara- päivämäärä Ma Heinä 10, 2006 5:42 am

¤¤¤
Viimeksi muokannut -Tara- päivämäärä Ma Helmi 11, 2008 5:12 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
-Tara-
 

ViestiKirjoittaja Seppo K. päivämäärä Ma Heinä 10, 2006 7:22 am

Touppinki, touppinkia, on sitä varmalla! Oletteko koskaan panneet merkille, että joku koira on kehässä saattanut olla hyvin rauhaton, mutta seuraavassa näyttelyssä jo on kuin ihmisen mieli!
Mistä mahtaa olla kysymys? Varmasti Susihukkanenkin tuntee asian, tai on ainakin kuullut, vai mitä?
Mitä sitten taasen tulee koiran juottamiseen erien välillä, sitä en ole kokeissa tehnyt, mutta harjoiteltaessa kyllä.
Juomana on ollut Malto 6, veteen sekoitettuna tietty, ja hyvin kelpaa, tulevat suorastaan "huikalle" välillä, kun on oikein lämmin ja kuiva keli.
Olen kyllä joskus hunajavettäkin antanut. Tuntuu kovin uskottavalta se mitä "täydetputket" tällä kertaa kertoo, siis tonniakalaa veteen, varmasti kelpaa, täytyy kokeilla.
Seppo K.
 

ViestiKirjoittaja Tara päivämäärä Ma Heinä 10, 2006 7:54 am

Kiitti vinkistä !
Täytyykin ensimmäisenä testata tuo maistuvuus emälle, joka ei malta juoda kun pentujaan hoitaa ja nyrpistelee vain kun vettä tarjotaan (raaka kananmuna kuitenkin kelpasi, mutta hyvä se olisi juodakkin tällä helteellä)

-Tara-
Oletteko koskaan panneet merkille, että joku koira on kehässä saattanut olla hyvin rauhaton, mutta seuraavassa näyttelyssä jo on kuin ihmisen mieli!

Ei aina voi koiran vireys / rauhattomuus /rauhallisuus erot johtua lääkkeistä, kun kyllä huomannut esm. nartut käyttäytyvät eri tavalla, jos vaikka on juoksu (tai alkamassa). Muuten rauhallinen narttukin voi sytkytä juoksun aikaan kun häntää pitäisi tutkia (arka peräpäästään) :roll:
Tara
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ma Heinä 10, 2006 9:57 am

Maltodexriniä n. 1g/elopainokilo 1-2 litraan vettä sekoitettuna. Mausteeksi tonnikala, kalanmaksaöljy tai vaikka jauheliha ni kyllä maistuu koiruudelle ja ajokulkee.
Jos liikaa antaa maltoa niin varmasti ripuloi, eli kannattaa aloittaa varovasti. Oikean annnostelun oppii kyllä ajan kanssa.

Kaikista urheilukaupoista saa Maltodexriniä eikä maksa paljoa.

Metsälläkin jos on monta päivää peräkkäin niin kannattaa heti päivän päätteeksi antaa runsaan nesteen seassa maltoa ja vasta parin parin tunnin päästä liha ja rasva-ateria.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ti Heinä 11, 2006 5:04 pm

Susihukkanen. eikö alkuperäinen sitaatti ole "Mitä enemmän opin tuntemaan IHMISTÄ, sitä enemmän rakastan koiraani".
Turha miehiä nimenomaan on mollata: kaikki ihmiset sukupuoleen katsomatta ovat koiriin verrrattuna kamalia otuksia. Ymmärrän kyllä muunnelmasi jos olet nainen, varmaan huumoria vähän silmäkulmassa. :)
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Antti päivämäärä Ti Heinä 11, 2006 6:24 pm

Susihukkanen kirjoitti:Mutta mitäs arvon ajokoiraväki käyttää koirilleen hiilaritankkaukseen?


No missä sitä yleensä nyt on, pastaruoat, kotiruoka kuten perunat, leipä..

Eikös se mene niin päin, että koiraa ei parane ennen jahtia syöttää hiilareilla, vaan jahdin jälkeen, jotta koira palautuisi rasituksesta?
Tai no joo oikeastaan tiedän, että asia on näin, kysyinpä vaan.. 8)
Antti
 

ViestiKirjoittaja Seppo K. päivämäärä Ti Heinä 11, 2006 7:54 pm

Mä arvasin ja arvasinhan mä. Kyllä Susihukkanen tietää toupinkit.
Avasit hieman uutta kulmaa keskustelulle, siitä kiitos.
Mitä tulee tankkaukseen, en nyt ihan varsinaisesti, mutta kuitenkin vähäsen.
Se tapahtuu ensisijaisesti melko rankalla ja rasvapitoisella ruoalla, vähäsen Sled Dogia jahtikautena, ja sitten aina rasituksen jälkeen välittömästi Malto 6 veden kanssa. Siinä ne hiilarit.
Sellainen tunne on, että rasituksen kestotaso koirillani on varmastikin keskitasoa paree. Vaikka ei niitä pisteitä kokeissa aina niin hirveästi ole herunut, niin kunto on kestänyt, into on poikkeuksetta riittänyt. Ongelmia on ollut lähinnä kiinniotossa.
Mutta sano mulle Susihukkanen, missä h-vetin välissä olet ehtinyt käymäään koirinesi yli 300 näyttelyssä, 25 vuotias neitsyt? Se on 30 näyttelyä per vuosi, kymmenen vuoden aikana, siis useammin kuin joka toinen viikko/vuosi/10 vuotta!!!
Minä vanha pieru olen kotimaassa ehtinyt koirineni, sinä aikana mitä Dog net näyttää, käymään noin 100 näyttelyssä koiriani esittämässä.
Seppo K.
 

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä Ti Heinä 11, 2006 8:14 pm

Mutta sano mulle Susihukkanen, missä h-vetin välissä olet ehtinyt käymäään koirinesi yli 300 näyttelyssä, 25 vuotias neitsyt? Se on 30 näyttelyä per vuosi, kymmenen vuoden aikana, siis useammin kuin joka toinen viikko/vuosi/10 vuotta!!!

Kun savolaiset puhhuu, nii vastuu on kuulijan :lol:

Annetaanko niille silloin sitten niitä DOUPPINKEJA? Astmalääkettä niin jaksaa hiihtää...

Eikö se astmalääke herkistä nokkaa, Mut sehän saattaa sitte haukkua jo hakiessaan pannan kaulaan :lol: Vai tuleeko niistä möykyttäjistä sitte vuolaasti ääntäantavia :?:
:?
Ruippa
 

Seuraava

Paluu KESKUSTELUPALSTA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa