Järjestön alaiset rodut?

Täällä voit vaihtaa mielipiteitä. Kirjoitukset voivat olla "räväköitäkin" mutta niiden tulee olla asiallisia.

Järjestön alaiset rodut?

ViestiKirjoittaja Night Wizard päivämäärä La Marras 04, 2006 9:41 am

Muualta en ole tietoa (ainakaan vielä) löytänyt, joten kysyn täältä. Eli mitkä rodut kuuluvat tämän järjestön alaisuuteen, vai onko tämä vain Suomenajokin oma rotuyhdistys?
Night Wizard
 

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä La Marras 04, 2006 9:49 am

Oliskohan tää luettelo. Haku koiran mukaan.
http://www.shhj.fi/saj/KuoriHTML
Ruippa
 

ViestiKirjoittaja Night Wizard päivämäärä La Marras 04, 2006 10:42 am

Kiitoksia.

Vielä kun jostain löytyisi se oma hamiltoninajokoira... Suomessa liiemmin pentueita ole tehty viime vuosina (rekisteröity vain 1 pentu), joten Ruotsiin olisi kait lähdettävä.

Tietäisikö palstan porukka hyvää kasvattajaa? Tervettä narttupentua etsimme, tarkoitus olisi jänistä alkaa ajamaan, ja mikäli tulokset ok, myöhemmin pennuttaa ko. koira.
Night Wizard
 

ViestiKirjoittaja calle päivämäärä La Marras 04, 2006 1:16 pm

http://www.hamilton.stovare.se

http://195.67.70.55/stovare/

Oletko katsonut ruotsin hamilton sivuja ?? siletä pitäis kai löytyä jotakin. stövardatasta voi hakea koiran nimen/rek.nr mukaan ja katella vähän sitä sun tätä, vähän niin kuin meidän tietokanta.
calle
 

ViestiKirjoittaja Night Wizard päivämäärä Su Marras 05, 2006 5:54 pm

Olen juu noilla sivuilla pyörinyt, mutta ainoat kennelien linkit jotka olen löytänyt, eivät ole teettäneet pentueita moniin vuosiin. Ja kielimuuri, kielimuuri... :(

Enkä ole ko. sivuilta löytänyt minkäänmoista keskustelufoorumia jossa voisi kysellä lisätietoja :shock:

Ollaanko Ruotsissa näin paljon Suomea jäljessä mitä yhdistysten sivuihinkin tulee... :wink:
Night Wizard
 

ViestiKirjoittaja Mehtäjänis päivämäärä Su Marras 05, 2006 5:59 pm

Miksi suunnittelet hamiltoninajokoiraa? Erikoisuuden vuoksi? Tietojeni mukaan eivät ole kaksisia metsässä.
Mehtäjänis
 

ViestiKirjoittaja Night Wizard päivämäärä Ma Marras 06, 2006 1:46 pm

Mehtäjänis kirjoitti:Miksi suunnittelet hamiltoninajokoiraa? Erikoisuuden vuoksi? Tietojeni mukaan eivät ole kaksisia metsässä.


Sellaista tietoa olen saanut, että on kuulema sorkkaeläin vapaampi kuin suomalainen versio (vaikkakin ymmärtääkseni sekään suuremmin hirviä ym. hätyyttele), siitä syystä mies siitä innostui. Eikä noita Suomessa montaa ole varsinkaan jos oman maan ajuriin vertaa, joten monikaan varmaan ko. rodun edustajaa ole tositoimissa nähnyt. Miellyttää myös ulkonäöllisesti omaa silmää, joten jos siitä ei sitten metsälle ole kuten nyt annettiin ymmärtää, niin laitetaan sitten näyttelypuolelle.
Night Wizard
 

ViestiKirjoittaja M-jänis päivämäärä Ma Marras 06, 2006 3:52 pm

Älkää hermostuko.
Ajattelin vain että jos metsästyskoiraa aikoo itselleen, luulen (huom. taas luulen) että parhaat tiedot koirien ajotaidoista Pohjoismaissa on suomenajokoiran sukujen metsästystaidoista. Ne huonot yksilöt voi paremmin näin karsia pois. Jos vierasmaalaisilla koirilla on vain paikalliset koetulokset olisin varovainen.
On sen verran omakohtaista kokemusta ulkomaisesta koiratuonneista että mielelläni kehotan varovaisuuteen. Suupuheet ovat suupuheita. Pyydä vanhempien koemetsästystä jos niillä on vain ulkomaisia koesuorituksia ja vielä sorkkaeläinvapaudesta virallista todistusta. Ruotsalaisilla on sorkkatesti.

Lisäksi luulen että sorkkaeläinvapaan ajokoiran saa kouluttamalla mistä rodusta tahansa - jos saa.
Edelleen olen sitä mieltä että samalla rahalla ja pienemmällä vaivalla saa pennun ja aikuisenkin suomenajokoiran huippuyhdistelmistä.
M-jänis
 

ViestiKirjoittaja calle päivämäärä Ma Marras 06, 2006 4:36 pm

M-jänis kirjoitti: Jos vierasmaalaisilla koirilla on vain paikalliset koetulokset olisin varovainen.
On sen verran omakohtaista kokemusta ulkomaisesta koiratuonneista että mielelläni kehotan varovaisuuteen. Suupuheet ovat suupuheita.


M-jänis , saako kysyä mistä rodusta oli kyse ja mistä maasta koira tuotiin ??
calle
 

ViestiKirjoittaja M-jänis päivämäärä Ma Marras 06, 2006 5:04 pm

Amerikkalaisia käyttölinjaisia beagleja, vanhemmilla kovat ajokoetulokset mutta kovin erilaista tyyliä meikäkäyttöön. Ruotsissa on tietenkin soolokokeita mutta ihan varmasti pienemmät koirapopulaatiot valiat kunnon koiraa.
M-jänis
 

ViestiKirjoittaja calle päivämäärä Ma Marras 06, 2006 7:55 pm

Jahas, että amerikkalaisia.
Itse voisin yhtä luottavaisin mielin hankkia koiraa ruotsin puolelta kuin suomesta. Joo , ja kyllä pitää paikkansa että populaatio siellä on pienempi.
calle
 

ViestiKirjoittaja Night Wizard päivämäärä Ti Marras 07, 2006 9:36 am

Kaikki lusikat tervetulleita tähän soppaan :wink:

Olen kysellyt apua ruotsinkielisen kirjeen laatimiseen toisella palstalla, kun oma kouluruotsi ei riitä... Tarkoituksena olisi siis saada tuotua hamiltoninarttu, jonka vanhemmilla olisi niitä koetuloksia ja hyvä terveydentila. Koira tulisi jäniskoiraksi ensisijaisesti, mutta näyttelytkin kuuluisivat harrastuksiin. Mikäli koira näyttäisi kykynsä ja ulkomuoto ok, tarkoitus olisi teettää pennut.

Ja onhan se hyvä saada kokeisiin täällä monipuolisempaa rotukirjoa :)
Night Wizard
 

ViestiKirjoittaja Night Wizard päivämäärä Ti Marras 07, 2006 9:37 am

Unohtui sanoa että samaa mieltä mmg:n kanssa.
Night Wizard
 

ViestiKirjoittaja Night Wizard päivämäärä Ke Marras 08, 2006 1:58 pm

Kaikenlainen tieto ko. rodusta tuntuu olevan kiven alla. Ruotsiksi näyttäisi löytyvän edes jotain, mutta sanakirja käpälässä lukeminen ei innosta, varsinkaan kun tavan sanakirjassa ei noita kaikkia asiaan liittyviä sanoja ole :(
Night Wizard
 

Seuraava

Paluu KESKUSTELUPALSTA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa