Tutkan aiheuttamat jalkavammat

Täällä voit vaihtaa mielipiteitä. Kirjoitukset voivat olla "räväköitäkin" mutta niiden tulee olla asiallisia.

Tutkan aiheuttamat jalkavammat

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ke Marras 15, 2006 9:02 pm

kerroppa oletko havainnut koiran etujalkojen verille menoa .etujalkojen päältä ranteiden kohdalta.Ovat nimittäin lähettimen aiheuttamia vammoja. Ihmettelen jos ei tule ongelmia näitten gps- pantojen kanssa,on nimittäin melkoinen alasin se mötikkä koiran kaulassa.
Vieras
 

Re: Tutkan aiheuttamat jalkavammat

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ke Marras 15, 2006 9:08 pm

Anonymous kirjoitti:kerroppa oletko havainnut koiran etujalkojen verille menoa .etujalkojen päältä ranteiden kohdalta.Ovat nimittäin lähettimen aiheuttamia vammoja. Ihmettelen jos ei tule ongelmia näitten gps- pantojen kanssa,on nimittäin melkoinen alasin se mötikkä koiran kaulassa.
ultrapointin panta tekee jus ton okelman ei muut
Vieras
 

Re: Tutkan aiheuttamat jalkavammat

ViestiKirjoittaja OtsoM päivämäärä Ke Marras 15, 2006 9:09 pm

Raineri rules
Viimeksi muokannut OtsoM päivämäärä Ma Joulu 25, 2006 9:44 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
OtsoM
 

tutkan aiheuttamat jalkavammat

ViestiKirjoittaja kolli päivämäärä Ke Marras 15, 2006 10:24 pm

sama miten koirat ajavat olen nähnyt kymmenillä koirilla juuri tutkan hakkaamat jäljet ranteissa ja käpälien päällä olen joskus sanonut koiranomistajalle kun olen ollut tuomarina että on näköjään tutka hakannut jalkoihin niin sanovat ihmetelleensä mistä on tullut, itse käytän solumuovia tutkan päällä ei hakkaa jalkoihin eikä kerää lunta tutkan päälle
kolli
 

ViestiKirjoittaja Ruippa päivämäärä To Marras 16, 2006 10:22 am

Yksi vinkki, mikä omalla koiralla auttoi on, että vaihtaa sen pattereiden kiinnitysruuvin ruuvimeisselillä laitettavaksi pyöreäkantaiseksi ruuviksi. Ei kerää luntakaan niin helposti.
Ruippa
 

tutkan aiheuttamat jalkavammat

ViestiKirjoittaja ujo päivämäärä To Marras 16, 2006 2:06 pm

olen nähnyt omalla koiralla ja mulla on trackerin tutka, joka syksyinen ongelma vaikka miten rasvaa ja hoitaa ehkä se johtuu koiran juoksu tyylistä!! :!: :?:
ujo
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Pe Marras 17, 2006 8:07 am

pitäisi tutkan valmistajien kiinnittää vähän huomiota tähänkin varsin runsaasti esiintyvään ongelmaan. kaikki ovat keskittyneet pelkästään gps- pantoihin ja kaiken maailman hienouksiin. sitten käsketään vetää panta niin tiukalle ettei henki koiralta kunnolla edes kulje. Ei ajatella miltä koirasta tuntuu ,kun melkein hirtettynä jalat verillä joutuu työskentelemään. Kunhan löytyisi sellainen tutkan valmistaja joka rakentaisi pienen siron ja toimivan lähettimen koiran kaulaan niin varmasti olisivat markkinat taattuja.Ajatelkaa nyt minkälainen mötikkä tuo gps juttukin on, varmasti lisääntyvät jalkavammat kun sitä käyttää.Markkinoilla on kyllä sirojakin pantoja mutta valitettavasti niiden kantama ei riitä edes huutoetäisyydelle. Itse en aio hankkia uutta tutkaa ennen kuin markkinoille saadaan pieni ja siro sekä riittävän kantavuuden omaava lähetinpanta.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Pe Marras 17, 2006 12:50 pm

Edellinen vieras voi olla jo haudassa kun saadaan vaatimukset täyttävä laite.
On kenenkään tutkanvalmistajan vaikea lähteä tekemään pienelle marginaali ryhmälle muotoiltua laitetta.Pitäs saada muotoilusta omat pois.
Ei kait kukaan tahalleen tee sellaista mikä vahingoittaa koiraa.Eiköhän muoto,paino,kantavuus ,virrankesto ynm asiat sanele millainen laite tuotantoon saadaan.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Murikka päivämäärä Pe Marras 17, 2006 1:34 pm

Anonymous kirjoitti:Edellinen vieras voi olla jo haudassa kun saadaan vaatimukset täyttävä laite.


No eipä olisi uskonut kun näitä ensimmäisiä tiiliskiven kokoisia "kännyköitä" kanteli minkälaiseksi se kymmenessä vuodessa voi kehittyä :wink:
Itse olen kyllä ollut tyytyväinen tähän nykyiseenkin gps-tutkamalliin, mutta en kyllä usko sen olevan 10 vuoden päästä enää oikeinkaan muodikas laite :lol:
Murikka
 

ViestiKirjoittaja miccis päivämäärä Pe Marras 17, 2006 2:04 pm

Ei se ongelma nykyään ole lähettimen ja sen vaatiman elektroniikan koko vaan virtalähteen vaatimukset. Avatkaapa joku, vaikka 5-10 vuotta vanha, perinteinen tutka niin näette sen koon pienuuden. Painoa / kokoa ei ole kuin nimeksi! Mutta se elektroniikka kun ei pelaa ilman sähköä. Perinteisen tutkan kohdalla voi ainakin sanoa, että akkukotelo sen jalan rikki pieksee, ei lähetinelektroniikka.
miccis
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Pe Marras 17, 2006 2:58 pm

no niin viereisellä palstalla ruvettiin kirjoittelemaan että haukku huononee kun laittaa tutkan kaulaan . Siellä kehotettiin jättämään panta löysälle ettei haukku kärsi , tällä palstalla käsketään vetämään panta tiukkaan ettei jalat kärsi Kattokaa nyt tutkan valmistajat missä mennään ja ottakaa vähitellen onkeenne jotain näistäkin murheista . Älkää aina veivatko niitä taloudellisuus juttuja järkevän kehittelyn esteeksi.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Pe Marras 17, 2006 3:16 pm

se varsinainen lähetinosa ei taida olla kymmentä milliä korkeampi pistäkää paristot omaan koteloon johdon päähän on siinä pannassa tilaa sijoitta patterit muualle kuin siihen lähettimeen kiinni tulis puolet matalampi eikä riko koipia . tutkan valmistajat hommiin vaan ,että sillai!
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Pe Marras 17, 2006 4:22 pm

Edellisellä vieraalla hyvä kommentti.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä La Marras 18, 2006 7:38 am

ovat ,mutta ovat myös kolmekertaa suuremmat mötikät kuin tulisi nykysysteemillä rakennettuna .Siis lähetin erikseen ja paristokotelo pienillä sormiparistoilla varustettuna lähettimen viereen, olis tosi kätevä peli eikä rikkois jalkoja. yksinkertainen asia, toimeen vaan tutkan valmistajat. Eivät kaikki ole kiinnostuneita gps - pannoista,riittää kun tietää missä suunnassa koira on ja suurinpiirtein kuinka kaukana.
Vieras
 

Seuraava

Paluu KESKUSTELUPALSTA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa