reipasta touhua!

Täällä voit vaihtaa mielipiteitä. Kirjoitukset voivat olla "räväköitäkin" mutta niiden tulee olla asiallisia.

reipasta touhua!

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä To Marras 16, 2006 6:32 pm

On tämä ajokoira harrastus mukavaa, kun nämä 40 - 100 vuotiaat poikalapset tekevät metsässä mitä haluavat.

Tänään olin jahdissa ja oma koirani ajoi todella hyvin niin sitten tuli eräs gentlemanni ja laittoi oman koiransa siihen samalle ajolle! Se sankari sitten sai sen jäniksen...

Ei minun elämä yhden jäniksen varassa ole, mutta tilanne ärsyttää minua suunnattomasti. Kyseessä oli vanhempi herrasmies ja nämä samat naamat loistaa kohta paikallislehtien palstoilla, kun saavat kaapit täyteen pokaaleita ja mitaleita hirvipeijaisissa. Samalla huutavat, että nuoria pitäisi saada toimintaan mukaan!???!!??? Ketä kiinnostaa moinen sikailu, minulla tuli ainakin katumus, että olen ikinä edes hommannut moisia koiria ja muka ajatellut hyvää harrastusta pyh!!!!

Ottakaa kantaa tähän touhuun ja perustelkaa miksi minun pitäisi jatkaa harrastusta? Ainoa syy on koirat ja niiden hyvinvointi.

T: vesa.moilanen@netti.fi
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Pe Marras 17, 2006 8:10 am

Mietin myös samaa.Täälläkin eli siis meilläpäin missä metsästellään (Oulusta vielä ylöspäin)Niin kehutaan ja palvotaan vain tiettyjä sukuja.
Muitten koirat ei oo mistään kotosin :lol: Aikuset "miehet"kyttää ja jopa tuumailee että oli koirallas hukka :lol: Parempi kai se on joskus hukkaa selvittää kuin olla LÄPILÖYSÄ.No ei tästä enempiä.
Harrastuksen puitteissa toivon etten olisi ikinä törmännyt tai tiedostanut näitä ns.kennelmiehiä.Oman alkaneen harrastuksen maun ovat jo pilanneet.Saa nähdä tuleeko kokeissa käytyä ennenkuin porukka vaihtuu
melkein kokonaan.On siellä,kieltämättä asiallisiakin metsämiehiä,jotka antaavat kokemuksistaan hyviä vinkkejä.
T:Lapin mies
Vieras
 

ViestiKirjoittaja mikko päivämäärä Pe Marras 17, 2006 11:44 am

:shock: Meleko hommaa jos aletaan koiran sukutaulua katteleen kun metille mennään!
Täälläpäin nuo hommat on olleet niin että niillä koirilla pahemmin kenneli papruja ole ja jänistä ajavat kummasti ilman että lapussa seisoo että pitäs olla hyvä! :roll:
Voisin rauhaa rakastavana immeisenä todeta että jos tuommosia kavereita alkaa pyörimään jahisa enemmin että tulevat valmiiseen ajoon laittamaan oman koiransa samaan jälkeen niin minä alkasin voitelemaan kaveria vähän naamalle! Loppuu se vouhotus! :)
Ei tuommosta tarvi katella....ottasuonet pumpisa vähemmästä!
mikko
 

ViestiKirjoittaja Lilo päivämäärä Pe Marras 17, 2006 12:20 pm

Näinhän se menee ajokoirapiireissä. Toisten koirat haukutaan pystyyn, tuloksia väheksytään, kasvattajat haukutaan ja vain oma näkemys on se oikea. Tämän foorumin myötä nimettöminä voidaan haukkua vaikka ketä ja millaisin perusteluin tahansa.

Onhan meidän joukossa kunnollistakin porukkaa, jotka osaa vilpittömästi iloita toisen menestyksestä. Minun ajatusmaailmassani on ainakin näin, ettei se ole minulta pois jos toisella on hyvä koira. Toisen menestys ei ole pois minun mahdollisuuksistani. Kateus joutaisi romukoppaan!
Lilo
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Pe Marras 17, 2006 3:35 pm

Tuo minun eilinen viesti oli aika kiukkuisena kirjoitettu, mutta tapaus oli silti törkeä.
Aion anyway jatkaa tätä touhua, mutta hiukan vaaleanpunaisia laseja raotettuna :) Eihän sitä tosiaan tiedä millainen kusipää minustakin joskus kasvaa
:?

Ei siinä jatketaan jahteja samaan malliin ja koirien hyvinvointi ensin ja loput kuitataan huumorilla eiks jee:)

T: Vesa Moilanen
Vieras
 


Paluu KESKUSTELUPALSTA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa