kaula/tutkapannan vaikutus haukkuun

Täällä voit vaihtaa mielipiteitä. Kirjoitukset voivat olla "räväköitäkin" mutta niiden tulee olla asiallisia.

kaula/tutkapannan vaikutus haukkuun

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Pe Marras 17, 2006 1:30 pm

Niin, onko kokemuksia?

Eräs tuttava sanoi, että hänen koirallaan (7 -vuotias sak -narttu) tutkapanta kaulassa on haukkunumero pyöreästi pari numeroa heikompi kuin ilman pantaa. Sanoi ajattavansi kesämökillään ilman pantaa, mutta muulloin pannan kanssa.

Miten lienee? Koirakohtaistako? Kommentteja!!
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Reporetku päivämäärä Pe Marras 17, 2006 2:08 pm

Aika mielenkiintoinen havainto. Liekkö panta liian tiukalla? Itse ole joskus epäillyt, että mitä kylmä mötikkä kaulaa vasten aiheuttaa pakkasilla. Laittakaapa itse metallimötikkä kaulaanne kovalla pakkasella ja paita auki. Saattaapi tulla hieman kurkku karheaksi.

Joskus aikoinaan, kun tutkia vasta alkoi ilmestyä markkinoille, epäiltiin, mitä se aiheuttaa pitkällä aikavälillä koirien haukkuominaisuuksiin. Äänen kantavuudellahan ei ole enää niin suurta merkitystä, kuin ennen. Mahtaneeko näkyä vielä?
Reporetku
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Pe Marras 17, 2006 2:29 pm

Aihe minulta...

Pannan tiukkuudesta en tiedä, mutta kyseessä kuitenkin kohtuullisen pitkäaikainen ajokoiraharrastaja/kilpailija/tuomari, joten luulisi käsittävän, ettei vedä pantaa liian tiukalle.

Ja koiran haukusta sen verran, että varmasti parhaimmillaan ysin haukku. Normaalisti ihan hyvää seiskan-kasin tasoa, mitä olen kuullut. Eli ei mikään kutoseen parannus nelosesta ole kyseessä. Seiskan ja ysin haukussa on kuitenkin jo hieman muutakin kuin pelkkä vivahde-ero!
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Pe Marras 17, 2006 4:21 pm

Kuinkahan pannan kireys pitäisi olla.Liian tiukka ahdistaa, mutta liian löysällä oleva tutkapanta saattaa hakata kaulaa. Onkohan se vain oltava tältä väliltä?
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Pe Marras 17, 2006 7:40 pm

Hyvä vinkki putkelta, uskon myös tuohon haukkupuoleen.
Vieras
 


Paluu KESKUSTELUPALSTA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa