gepsi tutkista

Täällä voit vaihtaa mielipiteitä. Kirjoitukset voivat olla "räväköitäkin" mutta niiden tulee olla asiallisia.

gepsi tutkista

ViestiKirjoittaja -TT- päivämäärä Ti Heinä 18, 2006 8:55 pm

Ajokoiralle olen hankkimassa gepsitutkaa. Kertokaapa kaikki plussat ja miinukset pointerista ja trackerista. Kumman valitsen? Entä mikä on kätevin puhelinmalli kyseiseen tarkoitukseen?
-TT-
 

ViestiKirjoittaja Seppo K. päivämäärä Ke Heinä 19, 2006 7:19 am

täydetputket hei, taas väärin!! Ota selvää mikä porukka omistaa, kirjoita sitten taas.
Seppo K.
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ke Heinä 19, 2006 7:54 am

Seppo K. kirjoitti: Ota selvää mikä porukka omistaa, kirjoita sitten taas.

Omistussuhteista ei oikein taida saada helposti virallista tietoa, mutta aika mielenkiintoista on se että toisen yhtiön hallituksen puheenjohtaja on toisen hallituksen varajäsen - että se siitä toisilleen täysin vieraista yrityksistä.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Seppo K. päivämäärä Ke Heinä 19, 2006 8:26 am

Vieras hyvä, ei ollutkaan kysymys siitä ketä tai keitä istuu hallituksessa, vain omistajasta.
Mulle on yks hailee kuka tai ketkä omistaa tai istuu hallituksessa, mutta onnittelen ko. firman perustajaa hieno liikeidea, ja vielä hienompi omistajan vaihdos.
Kansa ostaa ja marmattaa. Voidaan kuitenkin todeta että Erätukku vaatetti kerralla maamme metsämiehet, nyt on kaikilla samalainen virkapuku.
Näin metsämies erottuu massasta. No taisi mennä hiukan ohi, haitanneeko mittää.
Seppo K.
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ke Heinä 19, 2006 8:56 am

ostin erätukun huippukengät,ei kertaakaan ole pysyny sukat kuivina! :evil: ,no ei meni kyllä ohi aiheen.
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä Ke Heinä 19, 2006 9:08 am

Seppo K. kirjoitti:täydetputket hei, taas väärin!! Ota selvää mikä porukka omistaa, kirjoita sitten taas.

Seppo K. kirjoitti: Mulle on yks hailee kuka tai ketkä omistaa

Mistä nyt oikein on kyse kun olet tunnin sisään kahta mieltä: ensin moitit, kun kirjoitetaan vaikkei tiedetä ja sitten tieto onkin sinulle yhdentekevä - oletko muissakin mielipiteissäsi samanlainen tuuliviiri?
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Seppo K. päivämäärä Ke Heinä 19, 2006 1:58 pm

Veli hyvä nyt rautalankaa, todella on mielestäni aivan sama kuka tai mikä yhteisö omistaa, mutta oikaisin vainen täysin väärän tiedon. Siitä oli kysymys.
Käännyn kyllä, mutta en tuulen mukaan, oikea tieto kyllä saa minutkin muuttamaan oman väärän käsitykseni, älä hyvä mies murehdi sitä.
Kerran luulin olleeni väärässä, kunnes huomasin, että erehdyin.
Seppo K.
 

ViestiKirjoittaja Mauno päivämäärä Ke Heinä 19, 2006 3:01 pm

TT kysyi tutkista ja niiden eroista. Ei tietoa eroista vielä, mutta Trackerista sen verran, että ainakin maastonavigointi pelaa hyvin. Itse koiratutkaa olen kokeillut vasta omassa pihassa. Ainakin siinä pelaa :) My Way ohjelma kätevä. Puhelin Nokia6630. Puhelimessa arveluttaa se, että ei kärsi ehkä pahemmin kastella laitetta. On kait survottava Ilomantsilaisten kansallispuvun johonkin sopukkaan. (puku on tosin paremminkin sukelluspuku kuin metsästysasu, että mihinkähän Nokialaisen survoisi) Karjalan talvi näyttää lopullisesti tekeekö vehkeellä mitään. Kun lunta on miehelle vyötäröön niin siinähän tuo tulee julki.
Mauno
 

ViestiKirjoittaja Annie päivämäärä Ke Heinä 19, 2006 5:46 pm

Lähinnä tuosta Maunon mainitsemasta syystä (kosteusarkuus) valitsimme Pointerin junttimallin. Pidän noita hienoelektroniikkanoksuja vähän liian koreina metsänutun taskussa pyöritettäväksi.
Kolmella erikokoisella liivillä hankittiin, jotta jokainen otus sai sopivan.
Pantamallin tyrmäsin sen vuoksi, että yksi ajureista on jälkitarkka tappijalkainen.
Jos paksu lumi aiheuttaa ongelmia liivikoiralle, niin otetaan sitten vanha palvelija (Älyspeed) käyttöön.

Valintaan vaikutti myös se, että Pointerin edustaja oli todella asiallinen ja asiansa osaava. Kilpailija sen sijaan yltyi knoppailemaan vähän turhankin paljon ja lankesi kaikkein tyhmimpään...maksavaa naisasiakasta ei kannattaisi aliarvioida. Fyrkat kelpasivat paremmin Pointterin miehille :wink:

Molempia pääsin ennen ostopäätöstä kokeilemaan ja ihan hyviltä vaikuttivat kumpikin. Valintaa en kyennyt perustamaan kummankaan ylivertaisuuteen.
Annie
 

ViestiKirjoittaja calle päivämäärä Ke Heinä 19, 2006 6:00 pm

Onko kellään kokemuksia Ultrapoint koira gps:stä ?? Mitä minä olen katellu sitä tutkaa niin panta on todella iso !?!? vähänkin liian iso minun mielestä. plussaa taitaa olla että panta toimii tavallisilla aa pattereilla.
calle
 

ViestiKirjoittaja susiraja päivämäärä Ke Heinä 19, 2006 9:15 pm

Itsekin olen noita GPS laitteita pälyillyt. Kun Annie olet molempia testannut, niin tässä muutama kysymys:(toki muutkin tietävät voivat vastata)

1. Eli minusta ainakin kuvien perusteella Pointerin pantamallissa on GPS antenni eriytetty niskan puolelle ja GSM antenni on kaulan alla - Miten träkkerissä (ilmeisesti Gps anteni on kaulan alla mutikassa, mutta missä GSM antenni) Onko pannoissa muita ulkopuolisia eroja?.

2. Onnistuuko kumpaankaan pantaan A)akkujen vaihto B) sim-kortin vaihto ihan kotikonstein?

3. Koska olen innokas kalastaja ja liikun autollakin kohtuullisen paljon niin kiinostaisi nuo muutkin paikannusasiat (auto GPS ja merikartat) - Toisaalta uskon parempaan GPS signaaliin niskasta. Eli voiko paketin rakentaa siten että ottaa pointerin pannan mutta trakkerin ohjelmistot? testasitko pantoja ristiin? (ainakin mainostavat yhteensopivuutta).

Muuten odottelen vielä värinäytöllistä roiskevesisojattua kännykkämallia, jossa nämä karttasovellukset toimisivat.
susiraja
 

ViestiKirjoittaja Siimahäntä päivämäärä To Heinä 20, 2006 6:36 am

Epäilen vahvasti ettei sellaista kännykkää ihan helpolla markkinoille tule. Sehän kestää liian pitkään eikä pääse myymään uutta tilalle.

Tälläisen kännykän tekeminen ei olisi temppu eikä mikään, ainoastaan tahto sen tekemiseen puuttuu.

Tämä on helppo todeta kun katselee esim. Nokian malliston läpi ja laskee montako vesi- ja pölytiivistä puhelinta siellä on. Taitaa riittää huolimattoman sirkkelisahurin yhden käden sormet niiden laskemiseen.

Miettikääpäs myös sitä miten hoidetaan näitten värkkien pantaosan kiinteän akun vaihto kun se sanoo työsopimuksensa irti. Kyllä sen Airtexsikansa maksaa taas kiltisti.
Siimahäntä
 

ViestiKirjoittaja Piiskahäntä päivämäärä To Heinä 20, 2006 6:40 am

Vaan käykääpäs hieman kritisoimassa SHHJ:n forumilla tutkamafian toimintaa, niin tulee banni että heilahtaa.

Kuitenkin samassa foorumissa on rankkoja yksityshenkilöihin kohdistuvia herjauksia vaikka kuinka paljon, mutta niihin ei mode puutu millään lailla.

Taitaa olla se porukka jo tiukasti tutkamafian talutusnuorassa.
Piiskahäntä
 

ViestiKirjoittaja Vieras päivämäärä La Heinä 22, 2006 4:29 pm

Muuten odottelen vielä värinäytöllistä roiskevesisojattua kännykkämallia, jossa nämä karttasovellukset toimisivat.[/quote]



Tällainen Nokialta on tulossa eikä oo hintakaan paha !!
http://nokia.fi/puhelimet/puhelinmallit/5500/[url][/url]
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Annie päivämäärä Su Heinä 23, 2006 6:21 am

Susirajalle: Koitettavana oli Pointerilta liivimalli ja Trackerilta panta. Pointerin pantaa kyllä näprasin messuilla ja eroa oli juuri tuon mainitsemasi antennin verran. Trackerissa kaikki hilkeet ovat samassa mutikassa. Muistelen myyjän maininneen pienestä painoerosta Tarckerin hyväksi.
Akun/simin kyllä pystyy vaihtamaan kotikonsteinkin, mutta onko se takuun puitteissa luvallista jäi epäselväksi. Joku asian paremmin tunteva voisi kertoa siitä.
Pantojen luvataan olevan yhteensopivia. Käytännössä tuota en ole kokeillut.

Nokia voisi tuoda markkinoille minä päivänä hyvänsä mm. metsäkäyttöön sopivan vesitiivin ja kolhua paremmin kestävän mallin, mutta ihan vähällä ne eivät sitä tee, sillä nykyiset rimpulamallit takaavat paljon suotuisan myynninkehityksen. Jos muistelee vaikka Nokian 6250
mallia, niin eipä tarvinnut kovinkaan monen kännyä uusia laitevian takia.
Saman suojauksen voisi tehdä mihin uutuusmalliin tahansa.
Kertakäyttöideologia pitää huolen siitä, että vastaisuudesssakin voidaan jakaa kunnon optiot isoille pomoille.
Omalla kohdallani jokainen puhelin on mennyt vaihtoon kosteusvaurion vuoksi, vaikka yksikään ei ole todellista vettä nähnyt.
Aika näyttää kuinka tuo liivimallin Benefon-luuri asiansa ajaa. Jos se kestää tarvittavat n. 120 päivää/kausi edes parin kauden ajan, niin ihan tuo on ollut hintansa väärti.
Annie
 

Seuraava

Paluu KESKUSTELUPALSTA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa