Pentujen ruokinta

Täällä voit vaihtaa mielipiteitä. Kirjoitukset voivat olla "räväköitäkin" mutta niiden tulee olla asiallisia.

Pentujen ruokinta

ViestiKirjoittaja mauni päivämäärä La Heinä 21, 2012 7:20 am

Minkä ikäsiä ovat olleet koirienne pennut kun olette ruvenneet antamaan heille lisä ravintoo?Ja mitä ruokaa olette antaneet.Itse just rupesin kolmen viikon jälkeen antamaan vähän kerrassaan rasvaista jauhelihaa.Tosi vähän olen alukseks antanu ,noin tassun kokosen palan viisi kertaa päivässä.Jauhenlihaan on sotkettu myös kananmunaa.
mauni
 

Re: Pentujen ruokinta

ViestiKirjoittaja levender päivämäärä La Heinä 21, 2012 8:32 am

minä oon syöttäny emän maijolla 4-5 viikkoa, sitten pelekästäänn kauravelliä luovutusikkään asti, hyvin pärjänneet ku ei anna matokuureja ettei mee maha sekasi.
levender
 

Re: Pentujen ruokinta

ViestiKirjoittaja Mahla päivämäärä La Heinä 21, 2012 1:15 pm

Kannattaa lukea Esther Kofodin kirja "Koirani saa pentuja" siinä mielestäni todella hyvää tietoa.Oikeastaan se tulisi lukea jo siinä vaiheessa kun pentujen tekoa suunnittelee,mieli saattaa muuttua kun tämä tietopaketti n.140 sivua on tuoreessa muistissa.
Mahla
 

Re: Pentujen ruokinta

ViestiKirjoittaja kattinurin päivämäärä La Heinä 21, 2012 3:39 pm

Kolme viikkoisia.Jauhelihaa,masteryn pentunappulaa ja piimää.Matokuurit pakkauksen ohjeen mukaan,canex,ei ole menny mahat sekaisin.Kauravelli kuulostaa aika hepposelta eväältä.
kattinurin
 

Re: Pentujen ruokinta

ViestiKirjoittaja Opla päivämäärä La Heinä 21, 2012 4:42 pm

kattinurin kirjoitti:Kolme viikkoisia.Jauhelihaa,masteryn pentunappulaa ja piimää.Matokuurit pakkauksen ohjeen mukaan,canex,ei ole menny mahat sekaisin.Kauravelli kuulostaa aika hepposelta eväältä.


Kylläpä melkolailla samat on ruokinta jutut mullakin, paitsi että kaurapuuroon laitan sekaan jauhelihaa reilusti
ja päälle pentu muroja merkkejä en ala kehumaan vaihdan niitä tarpeen tullen itsekin.
Matokuurit on aivan ehdoton sillä penikoilla vaan tuppaa oleman suolingaista aika usein joka on häädettävä myrkyillä pois
muuten ruoka menee niiden ruokkimiseen ja pennun maha vaan rupee pullottamaan kuin potkupallo. :wink:
Opla
 

Re: Pentujen ruokinta

ViestiKirjoittaja levender päivämäärä La Heinä 21, 2012 9:21 pm

käykeäpä kahtomassa miten minun penikat on vankkoja pelekällä kaurapuurolla, oatelkoapa jos vielä antasin lihhoa ja matokuurin niin eihän ne sopis enneä koppiin
levender
 

Re: Pentujen ruokinta

ViestiKirjoittaja kattinurin päivämäärä La Heinä 21, 2012 10:39 pm

Enpä ole nähnyt yhdenkään kettuemon kantavan pennuilleen kauraa enkä usko että susiemo ois sen tyhmempi.Taitaa sieltä leukojen välistä kuitenkin enempi sitä lihaa löytyä.
kattinurin
 

Re: Pentujen ruokinta

ViestiKirjoittaja vaaris päivämäärä Su Heinä 22, 2012 8:10 am

Kolmen-neljän viikon iässä jahti&vahti pentunapuja, riippuen emän halusta imettää, ensimmäisinä päivinä kerran päivässä, siitä lisätään että luovutusiässä neljä ateriaa vuorokaudessa, matokuuri kolmesti ennen luovutusta, johan sen sanoo kennelliiton ohjeetkin, kasvava pentu tarttee hyvää ruokaa ja ennenkaikkea madottomana kehittyy oikein, ei oo ollu mahat ruikulilla, kattokaa vaikka saj sivuilta: yleistä ajokoirista; kantavan nartun ja pikkupentujen hoito Esko Suhosen kirjoitus, kannattaa kaikkien pennutusta suunnittelevien lukea! :P
vaaris
 

Re: Pentujen ruokinta

ViestiKirjoittaja levender päivämäärä Su Heinä 22, 2012 2:48 pm

eiköhän tuo jonkunlainen tuntuma oo tuullu jo kun 48 pentuetta teettäny, hyvin meni nytkin penikoinnit, ruokaaki saaneet riittävästi monenlaista, ensin alakuun riisiä ja lihhoa sekä jahtivahtin penturuokoa, sitten riisiä ja lihhoa ja jahtivahdin penturuokoa, tästä etteenpäinkin sama ruokinta aikuisikkään asti, matokuureja oon ylleesä antanu vähintään kolome ennen luovutusikkeä, soattaa joillekkin äkkinäisille tulla yllätyksiäkin kun luulevat että penikoittaminen on heleppo homma, kyllä niissä iso työ on kun kunnolla hoitaa, ei niissä palakolle peäse mutta ku jättää itelle yhen pennun niin ei tiijä vaikka joskus palakihtis komialla ajolla hyvän hoijon.
levender
 

Re: Pentujen ruokinta

ViestiKirjoittaja mauni päivämäärä Su Heinä 22, 2012 8:54 pm

Joo samoilla eväillä näköjään mennään...Lisäksi olen myös antanu koirilleni kalanrehunappuloita,tekköö turkin aika kiiltäväksi.Kyllä se asian on näin että kyllä siinä pentueessa on iso homma.Se kun ei riitä että syötttä niitä.Syöttämisen jälkeen tärkeimpänä tulloo miun mielestä,pentujen sosiaallistaminen isolla ässällä!Niitten kaa pitää olla muutenkin kuin vaan ruoka-aikana.On ainaki mulla tullu silleen aika tervepäisiä koiria
mauni
 

Re: Pentujen ruokinta

ViestiKirjoittaja ttt päivämäärä Su Heinä 22, 2012 9:25 pm

mauni kirjoitti:Joo samoilla eväillä näköjään mennään...Lisäksi olen myös antanu koirilleni kalanrehunappuloita,tekköö turkin aika kiiltäväksi.Kyllä se asian on näin että kyllä siinä pentueessa on iso homma.Se kun ei riitä että syötttä niitä.Syöttämisen jälkeen tärkeimpänä tulloo miun mielestä,pentujen sosiaallistaminen isolla ässällä!Niitten kaa pitää olla muutenkin kuin vaan ruoka-aikana.On ainaki mulla tullu silleen aika tervepäisiä koiria

annatko aikuisillekkin niitä kalanrehunappuloita muun ruuan kanssa ja minkä verran
ttt
 

Re: Pentujen ruokinta

ViestiKirjoittaja mauni päivämäärä Ma Heinä 23, 2012 1:18 am

aikuisille annan niitä kalanrehunappuloita noin kourallisen pari-kolme kertaa viikossa muun ruuan seassa.Kokeilkaa,uskon että ette pety.On kuitenkin niin topakkoo evästä että ei joka päivä kannata antaa niitä.Muuten rupiaa koira lihomaan liikoo.Oisinkohan antanut koirilleni niitä noin jo yli kymmenen vuoden ajan ja turkit kiiltää
mauni
 

Re: Pentujen ruokinta

ViestiKirjoittaja Papana päivämäärä Ma Heinä 23, 2012 11:21 am

mauni kirjoitti:aikuisille annan niitä kalanrehunappuloita noin kourallisen pari-kolme kertaa viikossa muun ruuan seassa.Kokeilkaa,uskon että ette pety.On kuitenkin niin topakkoo evästä että ei joka päivä kannata antaa niitä.Muuten rupiaa koira lihomaan liikoo.Oisinkohan antanut koirilleni niitä noin jo yli kymmenen vuoden ajan ja turkit kiiltää

mistä niitä nappuloita saa ostettua
Papana
 


Paluu KESKUSTELUPALSTA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa