VIDEOITA TÄMÄN KAUDEN KETTUTREENEISTÄ JA METSÄLTÄ:

Täällä voit vaihtaa mielipiteitä. Kirjoitukset voivat olla "räväköitäkin" mutta niiden tulee olla asiallisia.

PIDÄN LAITETTA JOLLA VOI KUVATA VIDEOITA METSÄLLÄ MUKANA:

AINA
8
32%
SILLOIN TÄLLÖIN
6
24%
EN KOSKAAN
11
44%
 
Ääniä yhteensä : 25

VIDEOITA TÄMÄN KAUDEN KETTUTREENEISTÄ JA METSÄLTÄ:

ViestiKirjoittaja MarkoLind/Voittaja-kennel päivämäärä Ti Elo 21, 2012 7:08 pm

Viime vuonna tein viestiketjun, jossa pyysin lähettämään valokuvia kettukaadoista.
Viedään asiaa hieman eteenpäin ja siksi pyydän lähettämään tähän keskusteluun videoita TÄMÄN KAUDEN kettumetsältä sekä kettutreeneistä ja myös kettukokeista.

Itse aloitan tällä videolla (KUVATTU TÄNÄÄN) ja lupaan kauden aikana antaa oman panokseni "videoiden muodossa" - toivottavasti myös muut lähettävät videolinkkejä tämän kauden kettutapahtumista tuolta "korpien kätköistä" (niitä on mielenkiintoista katsoa ja kuunnella)

"Tämän päivän VIDEOTERVEISET tuolta "korpien kätköistä" kun olin treenaamassa nuorempaa suomenajokoiraani... "
http://www.youtube.com/watch?v=aD77s7wa ... e=youtu.be
MarkoLind/Voittaja-kennel
 

Re: VIDEOITA TÄMÄN KAUDEN KETTUTREENEISTÄ JA METSÄLTÄ:

ViestiKirjoittaja ttt päivämäärä Ti Elo 21, 2012 7:47 pm

no tuosta päästään niihin sulanmaan kettukokeisiin.miten toteat että koira haki ja ajoi kettua?ettei olis ollu vain jänis
ttt
 

Re: VIDEOITA TÄMÄN KAUDEN KETTUTREENEISTÄ JA METSÄLTÄ:

ViestiKirjoittaja MarkoLind/Voittaja-kennel päivämäärä Ke Elo 22, 2012 7:30 am

Kun laittaa koiran hakemaan kettuhaaskalta (jossa käy kettuja) ja lisäksi näkee ketun ajossa, ei siinä paljon selityksille jää tilaa (vink). Valitettavasti vaan ajettavaa en saanut videolle muiden ihasteltavaksi... ;)
MarkoLind/Voittaja-kennel
 

Re: VIDEOITA TÄMÄN KAUDEN KETTUTREENEISTÄ JA METSÄLTÄ:

ViestiKirjoittaja vilskari päivämäärä Ke Elo 22, 2012 3:42 pm

Mä toivoisin kuvaukses et siin näkis mihin aikaan se kuvattu pätkä on otettu .
Eli päivämäärä tunnit minuutit ja sekunnit.
Irtilaskuaika on tärkeä edellises kuvaski näkis mitenpian kettu menee lähemmäs autoo kun autol on ääntä
pidetty ja kävelty pois autolt niil jäljil mis on hakuu kuvattu.
Yhdest 120 min ajost saa ilman sekuntikelloo ja päivämäärää jopa viikon ajot.
120 minuutist sais 6 päiväks 20 min ajon ilman päivämäärän ja kellonajan näkymist.
Mä toivon pitempää kuvauspätkää ,ei koiran tartte kokoajan haukkuu kun kuvataan ,paremman kuvan koirast
sais kun tietäis et se pystyis esim 20 min ajos vaik pari 30 sek tai minuutin katkoo pitämään .
vilskari
 

Re: VIDEOITA TÄMÄN KAUDEN KETTUTREENEISTÄ JA METSÄLTÄ:

ViestiKirjoittaja Marko Lind päivämäärä Pe Syys 21, 2012 6:36 pm

Tämän päivän VIDEOTERVEISET tuolta "korpien kätköistä":

* Ensin lyhyt kettuajo maan alle - sitten toinen lyhyt kettuajo ja sekin maan alle (pentukettuja). Kolmas ajo (ajossa iso uroskettu) ja otin ajosta pois... Vein hakemaan vielä iltapäiväksi ja tällainen löytyi :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=RS6KDZjg ... e=youtu.be
Metsästysintoiset suomenajokoirat Voittaja-Kennelistä:
http://suomenajokoira.nettisivu.org
Käyttäjän avatar
Marko Lind
 
Viestit: 135
Liittynyt: Ke Syys 05, 2012 3:04 pm
Paikkakunta: Imatra

Re: VIDEOITA TÄMÄN KAUDEN KETTUTREENEISTÄ JA METSÄLTÄ:

ViestiKirjoittaja marko heinonen päivämäärä Pe Syys 21, 2012 7:39 pm

Marko,videosi oli hyvin kuvattu ja selvän sai.Mutta miks ei koira vetäny sitä supia pois?Kehuit kyllä kovasti taas koiraasi,mutta koira huuti kivusta enempi kuin supi.Sinä sitten koviten :D
marko heinonen
 
Viestit: 106
Liittynyt: To Elo 23, 2012 6:59 pm

Re: VIDEOITA TÄMÄN KAUDEN KETTUTREENEISTÄ JA METSÄLTÄ:

ViestiKirjoittaja teppo tuomola päivämäärä Pe Syys 21, 2012 7:54 pm

onko se järkevän koiran merkki ko työntää nokkansa kiven alla olevan supin suuhun ja sit huutaa tuskasta.olisi pikkasen fiksumpaa odottaa että pääsee niskaan puremaan.kaverin ajokoira oli tänään kanssa supin kanssa ristipurennassa ja kyllä ajokoiraan vaan reikiä tuli nokkaa
teppo tuomola
 
Viestit: 1219
Liittynyt: To Elo 23, 2012 12:26 pm

Re: VIDEOITA TÄMÄN KAUDEN KETTUTREENEISTÄ JA METSÄLTÄ:

ViestiKirjoittaja Marko Lind päivämäärä Pe Syys 21, 2012 8:04 pm

Koira huusi kivusta - kyllä. Ja turpa oli sen näköinen että osumia sai - mutta onhan kettuverisen koiran kuonossa tilaa muutamille osumille :D

Ps. Eihän sitä sinne kukaan väkisin työntänyt. Pientä yllytystä ja meni sinne vapaaehtoisesti :wink:

* On totta, että viisaat koirat eivät työnnä päätänsä kiven alla olevan ison supin hampaisiin - TOTTA ON MYÖS SE, että ainakaan minä en tahdo niin viisaita koiria (vink). Tahtovatko muut...?
Metsästysintoiset suomenajokoirat Voittaja-Kennelistä:
http://suomenajokoira.nettisivu.org
Käyttäjän avatar
Marko Lind
 
Viestit: 135
Liittynyt: Ke Syys 05, 2012 3:04 pm
Paikkakunta: Imatra

Re: VIDEOITA TÄMÄN KAUDEN KETTUTREENEISTÄ JA METSÄLTÄ:

ViestiKirjoittaja teppo tuomola päivämäärä Pe Syys 21, 2012 8:15 pm

Marko Lind kirjoitti:Koira huusi kivusta - kyllä. Ja turpa oli sen näköinen että osumia sai - mutta onhan kettuverisen koiran kuonossa tilaa muutamille osumille :D

Ps. Eihän sitä sinne kukaan väkisin työntänyt. Pientä yllytystä ja meni sinne vapaaehtoisesti :wink:

* On totta, että viisaat koirat eivät työnnä päätänsä kiven alla olevan ison supin hampaisiin - TOTTA ON MYÖS SE, että ainakaan minä en tahdo niin viisaita koiria (vink). Tahtovatko muut...?

no itseppä koirasi paikkaus laskut maksat.jotkut kettukoiran omistajat eivät halua edes että koira hakee supia
teppo tuomola
 
Viestit: 1219
Liittynyt: To Elo 23, 2012 12:26 pm

Re: VIDEOITA TÄMÄN KAUDEN KETTUTREENEISTÄ JA METSÄLTÄ:

ViestiKirjoittaja Kalle Kelkka päivämäärä Ma Syys 24, 2012 5:11 pm

Marko Lind kirjoitti:
* On totta, että viisaat koirat eivät työnnä päätänsä kiven alla olevan ison supin hampaisiin - TOTTA ON MYÖS SE, että ainakaan minä en tahdo niin viisaita koiria (vink). Tahtovatko muut...?



En minä ainakaan. Jos koiralla muuten pääkoppa kunnossa, niin ei pikku naarmuista pitäisi muuta kuin luonto kovettua. Harvemmin kai supi koiralle isompia nirhaumia aiheuttaa, jos toiminta on tarpeeksi suoraviivaista.
Kalle Kelkka
 
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Elo 29, 2012 10:06 pm
Paikkakunta: Kouvola

Re: VIDEOITA TÄMÄN KAUDEN KETTUTREENEISTÄ JA METSÄLTÄ:

ViestiKirjoittaja marko heinonen päivämäärä Ma Syys 24, 2012 7:36 pm

Mihinkä tämä ajokoiran jalostus on menossa,kun pitää varoa supeja.Ettei tessu vaan joutuisi menemään eläinlääkäriin....Ps kalle puhut asiaa.Ei supista ole vastusta asian osaavalle MEHTÄKOIRALLE.
marko heinonen
 
Viestit: 106
Liittynyt: To Elo 23, 2012 6:59 pm

Re: VIDEOITA TÄMÄN KAUDEN KETTUTREENEISTÄ JA METSÄLTÄ:

ViestiKirjoittaja Kalle Kelkka päivämäärä Ma Syys 24, 2012 9:26 pm

marko heinonen kirjoitti:Mihinkä tämä ajokoiran jalostus on menossa,kun pitää varoa supeja.Ettei tessu vaan joutuisi menemään eläinlääkäriin....Ps kalle puhut asiaa.Ei supista ole vastusta asian osaavalle MEHTÄKOIRALLE.



Itse olen miettinyt, että yksi syy voisi olla se, että yhä useampi ei harrasta koirillaan kovinkaan aktiivista metsästystä. Päälajina on kokeet ja kaikki muu on kokeisiin treenaamista. Kettukoe on pilalla jos koira sekoilee supien kanssa. Itse kun en ajattamisen ilosta jaksa koirien kanssa touhuta, kelpaa ne supitkin paremman puutteessa.
Kalle Kelkka
 
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Elo 29, 2012 10:06 pm
Paikkakunta: Kouvola

Re: VIDEOITA TÄMÄN KAUDEN KETTUTREENEISTÄ JA METSÄLTÄ:

ViestiKirjoittaja marko heinonen päivämäärä Ma Syys 24, 2012 9:38 pm

Kalle Kelkka kirjoitti:
marko heinonen kirjoitti:Mihinkä tämä ajokoiran jalostus on menossa,kun pitää varoa supeja.Ettei tessu vaan joutuisi menemään eläinlääkäriin....Ps kalle puhut asiaa.Ei supista ole vastusta asian osaavalle MEHTÄKOIRALLE.



Itse olen miettinyt, että yksi syy voisi olla se, että yhä useampi ei harrasta koirillaan kovinkaan aktiivista metsästystä. Päälajina on kokeet ja kaikki muu on kokeisiin treenaamista. Kettukoe on pilalla jos koira sekoilee supien kanssa. Itse kun en ajattamisen ilosta jaksa koirien kanssa touhuta, kelpaa ne supitkin paremman puutteessa.


oisko kalle nykypäivän meininki se ,että ei enää arvosteta riistanhoito työtä.Takanreunuksilla pitää vaan pyttyjä olla,se on näköjään eräille tärkeintä.Jos kukaan ei supeja,kettuja ja ilveksiä harventas ,niin vois olla vähissä "treeni"jänikset.Kannattaa myös miettiä sitäkin asiaa arvoisat ystävät :D
marko heinonen
 
Viestit: 106
Liittynyt: To Elo 23, 2012 6:59 pm

Re: VIDEOITA TÄMÄN KAUDEN KETTUTREENEISTÄ JA METSÄLTÄ:

ViestiKirjoittaja teppo tuomola päivämäärä Ma Syys 24, 2012 9:47 pm

tottakai se pienpeto pyynti on tärkeää mutta milläpä harrastat jos koira on joka toinen viikko tikattu jostain eri paikasta kun silmät roikkuu ja kirsusta puuttuu paloja kun joku kettu tai mäyrä antaa kyytiä :)
teppo tuomola
 
Viestit: 1219
Liittynyt: To Elo 23, 2012 12:26 pm

Re: VIDEOITA TÄMÄN KAUDEN KETTUTREENEISTÄ JA METSÄLTÄ:

ViestiKirjoittaja marko heinonen päivämäärä Ti Syys 25, 2012 1:05 am

teppo tuomola kirjoitti:tottakai se pienpeto pyynti on tärkeää mutta milläpä harrastat jos koira on joka toinen viikko tikattu jostain eri paikasta kun silmät roikkuu ja kirsusta puuttuu paloja kun joku kettu tai mäyrä antaa kyytiä :)


mäyrä on kyllä kova vastus,mutta supien tai kettujen takia harvemmin koiraa pitää käyttää koiraa lekurissa.jos on asiansa omaava jahtikoera.ja hyvä että teppokin olet riistanhoitomiehiä :D
marko heinonen
 
Viestit: 106
Liittynyt: To Elo 23, 2012 6:59 pm

Seuraava

Paluu KESKUSTELUPALSTA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa