TUOMARI APUJA ENSIKERTALAISILLE

Täällä voit vaihtaa mielipiteitä. Kirjoitukset voivat olla "räväköitäkin" mutta niiden tulee olla asiallisia.

TUOMARI APUJA ENSIKERTALAISILLE

ViestiKirjoittaja teppo tuomola päivämäärä Ma Helmi 04, 2013 9:05 pm

Ajattelin laittaa tällaisen alkuun niin saavat kokeisiin ensikertaa tulevat koiranomistajat ettiä täältä sitten tuomareiden nimiä kun kokeisiin tuomareita haluavat.
Laitetaan äijät reilusti nimiä niin katsotaan tuleeko kutsuja kokeisiin. :D


teppo tuomola ja laitanpa puh nron vielä 0405293351
ajok tuomari.
asustan satakunnassa.tulen kyllä muillekkin kun kysytään.
teppo tuomola
 
Viestit: 1219
Liittynyt: To Elo 23, 2012 12:26 pm

Re: TUOMARI APUJA ENSIKERTALAISILLE

ViestiKirjoittaja matti jaakola päivämäärä Ma Helmi 04, 2013 9:19 pm

en ole käytettävissä tälle loppukaudelle. katsotaan ensi syksynä uudemman kerran, ensikuussa vaihdettavan uuden "varaosan" turvin...(lonkkanivel) :oops:
matti jaakola
 
Viestit: 410
Liittynyt: Pe Elo 24, 2012 9:52 pm

Re: TUOMARI APUJA ENSIKERTALAISILLE

ViestiKirjoittaja teppo tuomola päivämäärä Ti Helmi 05, 2013 7:15 pm

Voiko olla tosi että miehet valittavat että nuoria ei tule kokeisiin kun eivät saa tuomaria että pitää mennä yksi tuomajärjestelmään.Tällä ilmottautumis määrällä täytyy mennä tuomarittomaan järjestelmään kun 2kpl tuomareita lupautuu vain ensikertalaisille tuomariksi.
Kyllä olisi peiliin katsomisen paikka monella koiranomistajalla jolla tuomarikortti on.
Jos ette itse vaivaudu tuomariksi niin älkää valittako tuomaripulasta :x
teppo tuomola
 
Viestit: 1219
Liittynyt: To Elo 23, 2012 12:26 pm

Re: TUOMARI APUJA ENSIKERTALAISILLE

ViestiKirjoittaja Kalevi Vänskä päivämäärä Ti Helmi 05, 2013 7:35 pm

Eikös se oliskin parasta, että koiran ohjaaja/omistaja vetäis itse viivaa ja tekis arvostelun :) . Kukas sen koiran paremmin tuntee kun koiran omistaja itse?
Ylituomari vois gepsillä tarkistaa miten rehellinen koiranohjaaja/omistaja on :shock: Siihen tää koetouhu taitaa ajnmyötä kuitenkin mennä, voitashan se aloittaa jo nyt.
Kalevi Vänskä
 
Viestit: 729
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 4:23 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: TUOMARI APUJA ENSIKERTALAISILLE

ViestiKirjoittaja teppo tuomola päivämäärä Ti Helmi 05, 2013 7:41 pm

Kalevi Vänskä kirjoitti:Eikös se oliskin parasta, että koiran ohjaaja/omistaja vetäis itse viivaa ja tekis arvostelun :) . Kukas sen koiran paremmin tuntee kun koiran omistaja itse?
Ylituomari vois gepsillä tarkistaa miten rehellinen koiranohjaaja/omistaja on :shock: Siihen tää koetouhu taitaa ajnmyötä kuitenkin mennä, voitashan se aloittaa jo nyt.

Siltä se minustakin tuntuu
teppo tuomola
 
Viestit: 1219
Liittynyt: To Elo 23, 2012 12:26 pm

Re: TUOMARI APUJA ENSIKERTALAISILLE

ViestiKirjoittaja esamäki päivämäärä Ti Helmi 05, 2013 7:55 pm

teppo tuomola kirjoitti:Voiko olla tosi että miehet valittavat että nuoria ei tule kokeisiin kun eivät saa tuomaria että pitää mennä yksi tuomajärjestelmään.Tällä ilmottautumis määrällä täytyy mennä tuomarittomaan järjestelmään kun 2kpl tuomareita lupautuu vain ensikertalaisille tuomariksi.
Kyllä olisi peiliin katsomisen paikka monella koiranomistajalla jolla tuomarikortti on.
Jos ette itse vaivaudu tuomariksi niin älkää valittako tuomaripulasta :x


Tässähän se nyt äkkiä ilmenee että innokkaita tuomareita ei liiemmälti edes ensikertalaisille löydy. Paras on kun ajokoirakerhot päivittävät sivuilleen käytettävissä olevat tuomarit, osalta tiedot puuttuvat. Meikäläinen ehtii ainakin viikolla esim: pitkiin kettukokeisiin , siitähän se on hyvä aloittaa. Yhteystiedot voi ottaa talteen jalostuspalstalta.
esamäki
 
Viestit: 156
Liittynyt: Pe Tammi 04, 2013 5:20 pm

Re: TUOMARI APUJA ENSIKERTALAISILLE

ViestiKirjoittaja Mikko Savela päivämäärä Ti Helmi 05, 2013 10:06 pm

vieläkö Tuomola meinaat ettei yks tuomari systeemiin kannattais mennä :wink: Totuus on eri asia ku täällä höpinät.
Mikko Savela
 
Viestit: 70
Liittynyt: La Syys 22, 2012 6:14 pm

Re: TUOMARI APUJA ENSIKERTALAISILLE

ViestiKirjoittaja teppo tuomola päivämäärä Ti Helmi 05, 2013 10:26 pm

Mikko Savela kirjoitti:vieläkö Tuomola meinaat ettei yks tuomari systeemiin kannattais mennä :wink: Totuus on eri asia ku täällä höpinät.

meinaan ettei kannata mennä siihen 1 tuomarin menetelmään vaan tuomarittomaan menetelmään.ei tämä voi toimia edes 1 tuomari menetelmällä jos ei tuomareita enempää ole ko 3 kpl.miksi ajokoira ihmisillä on se MINÄ MINÄ meininki niin vahva.ei tällainen harrastus jota tehdään talkoilla voi toimia sillä menolla että ei ikinä tee vastapalvelusta,ei edes 1 tuomari menetelmällä.jos tuomareita ei ole niinkuin näkyy niin ehkä hallituksen kannattaisi järkeillä miten saisi uusia tuomareita tulemaan kursseille,eikä ensimmäisenä olla sääntöjä mulkkaamassa.kyllä joskus täytyy jättää menemättä omalla koiralla kokeisiin että saa toiselle maksettua tuomarivelan takaisin.laitahan savela sinäkin tietosi tuohon niin katotaan saadaanko sustakaan sitä 1 tuomaria
teppo tuomola
 
Viestit: 1219
Liittynyt: To Elo 23, 2012 12:26 pm

Re: TUOMARI APUJA ENSIKERTALAISILLE

ViestiKirjoittaja Kalevi Vänskä päivämäärä Ti Helmi 05, 2013 11:37 pm

Kirjoittaja teppo tuomola päivämäärä Ti Helmi 05, 2013 11:26 pm



Mikko Savela kirjoitti:vieläkö Tuomola meinaat ettei yks tuomari systeemiin kannattais mennä Totuus on eri asia ku täällä höpinät.

meinaan ettei kannata mennä siihen 1 tuomarin menetelmään vaan tuomarittomaan menetelmään.ei tämä voi toimia edes 1 tuomari menetelmällä jos ei tuomareita enempää ole ko 3 kpl.miksi ajokoira ihmisillä on se MINÄ MINÄ meininki niin vahva.ei tällainen harrastus jota tehdään talkoilla voi toimia sillä menolla että ei ikinä tee vastapalvelusta,ei edes 1 tuomari menetelmällä.jos tuomareita ei ole niinkuin näkyy niin ehkä hallituksen kannattaisi järkeillä miten saisi uusia tuomareita tulemaan kursseille,eikä ensimmäisenä olla sääntöjä mulkkaamassa.kyllä joskus täytyy jättää menemättä omalla koiralla kokeisiin että saa toiselle maksettua tuomarivelan takaisin.laitahan savela sinäkin tietosi tuohon niin katotaan saadaanko sustakaan sitä 1 tuomaria

Kyllä se näin on, jos kahta tuomaria ei kokeeseen löydy, on sama vaikka koiranohjaaja/-omistaja itse täyttää kortin. Eipähän tarvitse sitten nurista huonokuuloisista/-jalkaisista tuomareista, että jäi jotain puuttumaan. Tuskin tulokset juurikaan paranee/huononee.
Eriasia sitten kuka nartunomistaja uskoo urosten tuloksia ja millä perusteella sit haetaan niitä periyttäjäuroksia. Varmaan urostenomistajien parhaat "palopuheet" sen sitten ratkaisee.
Kalevi Vänskä
 
Viestit: 729
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 4:23 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: TUOMARI APUJA ENSIKERTALAISILLE

ViestiKirjoittaja Pekka Seppinen päivämäärä Ke Helmi 06, 2013 12:53 pm

Ei muuta kuin koiranohjaajalle haulikko mukaan. Se kuka koepäivän päätteeksi tuo eniten saalista ylituomarille on voittaja. Eipä tarvita muita tuomareita ja tulee ne todelliset metsästyskoirat esille :lol: .
Pekka Seppinen
 
Viestit: 70
Liittynyt: La Elo 25, 2012 8:12 pm

Re: TUOMARI APUJA ENSIKERTALAISILLE

ViestiKirjoittaja teppo tuomola päivämäärä Ke Helmi 06, 2013 3:15 pm

Pekka Seppinen kirjoitti:Ei muuta kuin koiranohjaajalle haulikko mukaan. Se kuka koepäivän päätteeksi tuo eniten saalista ylituomarille on voittaja. Eipä tarvita muita tuomareita ja tulee ne todelliset metsästyskoirat esille :lol: .

niin mutta jos ohjaaja on pirun huono ampumaan niin eihän tuokaan toimi :lol:
teppo tuomola
 
Viestit: 1219
Liittynyt: To Elo 23, 2012 12:26 pm

Re: TUOMARI APUJA ENSIKERTALAISILLE

ViestiKirjoittaja Kalevi Vänskä päivämäärä Ke Helmi 06, 2013 4:37 pm

Minä oon ollut tällä koekaudella kuusi kertaa tuomarina ulkopaikkakuntalaiselle, eikä oo ollut mitään tuomarointivelkoja, aivan vaan mielenkiinnosta harrastusta kohtaan.
Minusta vain PM-karsintaan on vaikea saada tuomareita, muihin kokeisiin on aina löytynyt kohtuuvella. Oon joskus ollut jopa oppaana ja käynyt hakemassa koeryhmän maastosta, kun oman paikkakunnan tuomarit ei oo osanneet tulla selvinpäin maastosta pois :lol:
Kalevi Vänskä
 
Viestit: 729
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 4:23 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: TUOMARI APUJA ENSIKERTALAISILLE

ViestiKirjoittaja heikki sikilä päivämäärä Ke Helmi 06, 2013 5:05 pm

Kalevi Vänskä kirjoitti:Minä oon ollut tällä koekaudella kuusi kertaa tuomarina ulkopaikkakuntalaiselle, eikä oo ollut mitään tuomarointivelkoja, aivan vaan mielenkiinnosta harrastusta kohtaan.
Minusta vain PM-karsintaan on vaikea saada tuomareita, muihin kokeisiin on aina löytynyt kohtuuvella. Oon joskus ollut jopa oppaana ja käynyt hakemassa koeryhmän maastosta, kun oman paikkakunnan tuomarit ei oo osanneet tulla selvinpäin maastosta pois :lol:


Tehkää niin että ootte itte tuomarina PM-kokeessa ja hankkikaa tuomareiksi vielä kaikki perheenjäsenet mitä löytyy, koirankuljettajaksi on helppo sitten hankkia kuka vaan lähimmästä kaljakuppilasta. Näin täälläpäin toimitaan.
heikki sikilä
 
Viestit: 376
Liittynyt: Ti Syys 04, 2012 2:41 pm

Re: TUOMARI APUJA ENSIKERTALAISILLE

ViestiKirjoittaja Kalevi Vänskä päivämäärä Ke Helmi 06, 2013 5:12 pm

Heikki S kirjoitti:Tehkää niin että ootte itte tuomarina PM-kokeessa ja hankkikaa tuomareiksi vielä kaikki perheenjäsenet mitä löytyy, koirankuljettajaksi on helppo sitten hankkia kuka vaan lähimmästä kaljakuppilasta. Näin täälläpäin toimitaan.

Näin meillä tehdään jo nyt, perheen tuomarikortiton on koiranohjaaja :wink:
Kalevi Vänskä
 
Viestit: 729
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 4:23 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: TUOMARI APUJA ENSIKERTALAISILLE

ViestiKirjoittaja teppo tuomola päivämäärä Ke Helmi 06, 2013 5:59 pm

heikki sikilä kirjoitti:
Kalevi Vänskä kirjoitti:Minä oon ollut tällä koekaudella kuusi kertaa tuomarina ulkopaikkakuntalaiselle, eikä oo ollut mitään tuomarointivelkoja, aivan vaan mielenkiinnosta harrastusta kohtaan.
Minusta vain PM-karsintaan on vaikea saada tuomareita, muihin kokeisiin on aina löytynyt kohtuuvella. Oon joskus ollut jopa oppaana ja käynyt hakemassa koeryhmän maastosta, kun oman paikkakunnan tuomarit ei oo osanneet tulla selvinpäin maastosta pois :lol:


Tehkää niin että ootte itte tuomarina PM-kokeessa ja hankkikaa tuomareiksi vielä kaikki perheenjäsenet mitä löytyy, koirankuljettajaksi on helppo sitten hankkia kuka vaan lähimmästä kaljakuppilasta. Näin täälläpäin toimitaan.

eihän heikki ketään sellaista tee :D :?:
teppo tuomola
 
Viestit: 1219
Liittynyt: To Elo 23, 2012 12:26 pm

Seuraava

Paluu KESKUSTELUPALSTA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 1 vierailijaa