Metsästysseuran jäsen ja liittymismaksut

Täällä voit vaihtaa mielipiteitä. Kirjoitukset voivat olla "räväköitäkin" mutta niiden tulee olla asiallisia.

Metsästysseuran jäsen ja liittymismaksut

ViestiKirjoittaja seppo markkanen päivämäärä Pe Huhti 05, 2013 6:11 am

Hakuaisin vähän tiedustela teiltä,kuinka suuria on teidän metsästysseuran liittymis ja jäsen maksut.Meidän seurassa liittymismaksu on 100e ja jäsen maksu on vuodessa 25e.Siihen´kuuluu 6000 hehtaaria maita.Ainut pahapuoli tahtoo olla se että pitää olla omia maita ennenkuin jäseneksi pääsee.Sitten valitetaan että kyllä ei nuoria ennee kiinnosta metsästys.Kuinka teillä muilla seuroilla on käytäntö?Pääseekö miten helposti seuraan?Otin tämän asian esille koska miua huolettaa tuo nuorten pääsy metsästysseuroihin?Meidän hirviporukkakin on jo tosi vanhaa ukkoa.Mie olen nuorinmasta päästä ja olen ollu seurassa jo 47v.Varmaankin samanlaisia seuroja on suomessa ja paljon.Monesti olen esittänyt vuosikokouksessa että nuorilta ei vaadittais mitään omia maita ,että voisi liittyä seuraan.Suuret maan omistajat tyrmää heti sen asian.Varmaan ajattelevat että jos nuoria ajokoiraimmeisiä tulloo seuraan ,niin heidän hirvihommat siitä kärsii.Täällä kun on niin vastakkain ajokoira ja hirvimiehet.
Ois mukava kun tähänkin topiikkiin tulis keskustelua,miun mielestä on aika tärkeä juttu että saatais helpommin nuoria mukaan metsästys seuroihin.Tätä ajokoira touhua ei vie kovin pitkälle väittely koiran värivirheistä ja kaikenlaisista muista tyhjänpäiväsistä asioista.
seppo markkanen
 
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2013 2:25 am

Re: Metsästysseuran jäsen ja liittymismaksut

ViestiKirjoittaja Jani Angeria päivämäärä Pe Huhti 05, 2013 9:39 am

Kempeleen metsästys ja kennel seuralla liittymis maksu 40€ ja jäsenmaksu nousi nyt talvikokouksessa 35€ ollut aijemmin siellä 25-27€.
Ja jäseneksi pääsee kaikki jotka asuu paikka kunnalla yhtäjaksoisesti 3vuotta. Jäseniä seuralla on yli 1000kpl. Ja esim jänes metälle kun menee seuran jäsenen kanssa niin ei tarvitse vieras mitään lupia.

Karungin erämiehillä liittymis maksu oli kun mie liityin 100€ ja nyt taitaa jäsen maksu pyöriä 30€

tässä jotain esimerkkejä.

Ite olen suhkot nuori vielä. Mut on oikein sylettänyt kuunella/lukea lehistä et metsästysseurat ukkoutuu....Syyhän tähän on monesti nuoret ei pääse seuraan/ei haluta.
Jani Angeria
 
Viestit: 171
Liittynyt: Ti Loka 09, 2012 6:53 am

Re: Metsästysseuran jäsen ja liittymismaksut

ViestiKirjoittaja seppo markkanen päivämäärä Pe Huhti 05, 2013 9:54 am

Jani Angeria kirjoitti:Kempeleen metsästys ja kennel seuralla liittymis maksu 40€ ja jäsenmaksu nousi nyt talvikokouksessa 35€ ollut aijemmin siellä 25-27€.
Ja jäseneksi pääsee kaikki jotka asuu paikka kunnalla yhtäjaksoisesti 3vuotta. Jäseniä seuralla on yli 1000kpl. Ja esim jänes metälle kun menee seuran jäsenen kanssa niin ei tarvitse vieras mitään lupia.

Karungin erämiehillä liittymis maksu oli kun mie liityin 100€ ja nyt taitaa jäsen maksu pyöriä 30€

tässä jotain esimerkkejä.

Ite olen suhkot nuori vielä. Mut on oikein sylettänyt kuunella/lukea lehistä et metsästysseurat ukkoutuu....Syyhän tähän on monesti nuoret ei pääse seuraan/ei haluta.


iso seura Jani teillä on.Meillä jäseniä 110 ja Viime kokouksessa kartoitettiin että paljonko on jäsenillä esim ajokoiria.Niitä oli yli 80 kymmenen.Eli vilkasta on meilläkin tuo koira toiminta.Ja tiedän paljon nuoria jotka ottaisivat koiran ,mutta mitä niillä tekköö kun ei piäse seuraan.Voipi melkein sanoa että kyllä vähän hävettää meidän vanhoihin ukkojen puolesta tää touhu kun nuoria ei oteta mukaan seuraan.
seppo markkanen
 
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2013 2:25 am

Re: Metsästysseuran jäsen ja liittymismaksut

ViestiKirjoittaja Mika Elgland päivämäärä Pe Huhti 05, 2013 10:57 am

Meillä Ylihärmän metsästysyhdistyksen jäseneksi pääsee käytännössä jokainen entisen Ylihärmän kunnan alueella asuva. Kaikki ovat tervetulleita ikään katsomatta ja ukkoontumisesta ei ole tietoakaan, päinvastoin. Nuorta porukkaa tulee jatkuvasti. Ulkopaikkakuntalaisilta edellytetään vuokramaita seuran alueelta.
Jäseniä meidän seurassa on noin 300 ja alueita vajaa 14 000 ha. Jäsenmaksu on 30 €/vuosi ja liittymismaksu 30€.

Käsittämättömiä nuo seurat joihin ei oteta edes seuran toimialueella asuvia jäseniksi.
Mika Elgland
 
Viestit: 50
Liittynyt: Pe Elo 24, 2012 10:53 am

Re: Metsästysseuran jäsen ja liittymismaksut

ViestiKirjoittaja seppo markkanen päivämäärä Pe Huhti 05, 2013 11:58 am

Mika Elgland kirjoitti:Meillä Ylihärmän metsästysyhdistyksen jäseneksi pääsee käytännössä jokainen entisen Ylihärmän kunnan alueella asuva. Kaikki ovat tervetulleita ikään katsomatta ja ukkoontumisesta ei ole tietoakaan, päinvastoin. Nuorta porukkaa tulee jatkuvasti. Ulkopaikkakuntalaisilta edellytetään vuokramaita seuran alueelta.
Jäseniä meidän seurassa on noin 300 ja alueita vajaa 14 000 ha. Jäsenmaksu on 30 €/vuosi ja liittymismaksu 30€.

Käsittämättömiä nuo seurat joihin ei oteta edes seuran toimialueella asuvia jäseniksi.


niin on Mika käsittämätöntä touhua.Ja meidän seura ei ole ainut joka harjoittaa kyseistä hommaa...Sitten vielä eräillä maanomistajilla ei ole edes omat maatkaan vuokrattu seuralle ja ukot käyvät kyllä toisten mailla metillä.Heidän maillensa kuitenkaan ei ole mitään asiaa.kuin hirvimiehillä
seppo markkanen
 
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2013 2:25 am

Re: Metsästysseuran jäsen ja liittymismaksut

ViestiKirjoittaja seppo markkanen päivämäärä Pe Huhti 05, 2013 6:36 pm

Vähän näkkyy tämä aihe kiinnostavan.Tärkeämpää on näköjään puhua suomenajokoiran näyttelyistä....Siinä ei paljon sertit auta jos nuoria ei saada seuroihin.(meidän tapauksessa kun niitä ei päästetä)
seppo markkanen
 
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2013 2:25 am

Re: Metsästysseuran jäsen ja liittymismaksut

ViestiKirjoittaja teppo tuomola päivämäärä Pe Huhti 05, 2013 6:53 pm

säkylän porukkaan pääsee varmasti jos on paikkakuntalainen.10 000ha
köyliön porukkaan pääsee syntyperäinenköyliöläinen ja tietysti jos asuu paikkakunnalla.11 000ha
tuomaalan porukkaan pääsee jos asuu tuomaalassa.6000ha
kuulun noihin kolmeen seuraan ja jäsenmaksut on 35-45 e.
liittymismaksut nykyään vissiin 100-200e
teppo tuomola
 
Viestit: 1219
Liittynyt: To Elo 23, 2012 12:26 pm

Re: Metsästysseuran jäsen ja liittymismaksut

ViestiKirjoittaja ritoluoma jussi päivämäärä Pe Huhti 05, 2013 11:23 pm

Pirkanmaalla parissa seurassa ainakin 50/1000e joihin itse kuulun. Tasaraha. Kateus vie lahnatkin lammesta...
ritoluoma jussi
 
Viestit: 61
Liittynyt: To Loka 04, 2012 7:15 pm

Re: Metsästysseuran jäsen ja liittymismaksut

ViestiKirjoittaja Mika Pulli päivämäärä La Huhti 06, 2013 6:41 am

Limingassa seuraan pääsee 2v paikkakunnalla asumisen jälkeen ja liittymismaksu 50€ ja jäsenmaksu 40€, maita n. 40 000ha ja jäsenia mahtaa olla n. 850 joista lähes puolet maanvuokraajajäseniä jotka ei maksa jäsenmaksuja. Erääseen pienempään seuraan(7000ha ja jäseniä muutamia kymmeniä) mihin pääsin sukulaisen maita vastaan, liittymismaksu oli 250€ (nousi 350€) ja jäsenmaksu 35€ eli aika isoja heittoja näkyy olevan.
Mika Pulli
 
Viestit: 110
Liittynyt: To Elo 30, 2012 9:12 pm

Re: Metsästysseuran jäsen ja liittymismaksut

ViestiKirjoittaja Pasi Kontkanen päivämäärä La Huhti 06, 2013 7:11 am

Meillä on jäsenmaksu 35€ ja liittymismaksu on porrastettu hehtaareitten mukaan. Myös maattomia on otettu kuten minut,mutta rahhoo pittää löytyä,ja minultahan sitä löytyy :roll: .... Pienet alueet 3400ha,olen koittanut puhua että lyötäs hynttyyt yhteen muutaman nuapuri seuran kanssa jotka ovat vielä meitä pienempiä,kuulemma pittää pari ihmis sukupolvea kuolla ennen kuin se on mahollista.... Mutta iitse tiedän hyvin omakohtaisesti koettuna kuinka kaupungissa syntyneen on lähen mahdoton päästä metsästysseuraan,saattaa herkemmän innostus laantua. Ja jotkut seurat kun ei ota ajokoiramiehiä sotkemaan sitä helkutin hirven mehtuuta,tästäkin löytyy kokemusta pohjois-savosta en viiti seuraa mainita vaikka mieli tekis....
Pasi Kontkanen
 
Viestit: 280
Liittynyt: To Elo 23, 2012 11:14 am

Re: Metsästysseuran jäsen ja liittymismaksut

ViestiKirjoittaja seppo markkanen päivämäärä La Huhti 06, 2013 7:45 am

Joo kyllä se niin on kuin tuo pasi ilmas että jos olet syntynyt kaupungissa vaikea on liittyä seuraan.Kun nuori ei pääse seuraan,niin sitten se valitsee muun harrastuksen ja metsästys jää sitten kokonaan pois.Kun olet 15 vuotta vanha ja saisit jo käydä metillä itseksesi ja kun siiheen ei ole mahdollisuutta,niin ymmärrän jos nuorelta jää sitten metsästys pois.Kyllä minua ainakin huolettaa tää asia ja kovasti.On tosissaan paljon seuroja jotka ei ota "maattomia"seuraan.Sitten itketään nuotiolla että eipä niitä nuoria metsästys kiinnosta.Toista se oli meidän nuoruudessa,metälle mentiin heti kun osattiin kävellä.Tälläista kuulee ainakin meidän seurassa.
seppo markkanen
 
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2013 2:25 am

Re: Metsästysseuran jäsen ja liittymismaksut

ViestiKirjoittaja Pauli Sornikoski päivämäärä La Huhti 06, 2013 8:34 am

muuttakaa maalle niin pääsette seuraan, ainakin täällä pääsee seuraan kaikki jotka asuvat seuran alueella, mutta kun kaikki muuttaa vaan kaupunkeihin niin seuroihin pääsyt vaikeutuu, ei taida muissa maissa päästä seuroihin näinkään helposti kuin täällä.
Pauli Sornikoski
 
Viestit: 1144
Liittynyt: To Elo 23, 2012 3:37 pm

Re: Metsästysseuran jäsen ja liittymismaksut

ViestiKirjoittaja seppo markkanen päivämäärä La Huhti 06, 2013 8:56 am

Pauli Sornikoski kirjoitti:muuttakaa maalle niin pääsette seuraan, ainakin täällä pääsee seuraan kaikki jotka asuvat seuran alueella, mutta kun kaikki muuttaa vaan kaupunkeihin niin seuroihin pääsyt vaikeutuu, ei taida muissa maissa päästä seuroihin näinkään helposti kuin täällä.


Pauli kyllä minä olen asunut koko ikäni täällä malla.Mutta nuorten on pakko muuttaa kaupunkiin jos mieli saada ammatin.Kotoa käsin meiltäkin on lähimpään opinahjoon 62km.Sittenkun muutat kaupunkii ja perustat perheen niin silloin useimmilta jääpi tuo mehtuu homma.Varsinkin silloin kun ei oteta edes seuraan mukaan.Voi kuin se oliski niin helpooa kuten pauli sanoi"että muuttakaa vaan maalle,niin pääsette seuraan"Itse olen maanomistaja ja olen aina ollu sitä mieltä että nuoret on päästettävä seuraan.Mutta kun kaikki ei näin ajattele....
seppo markkanen
 
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2013 2:25 am

Re: Metsästysseuran jäsen ja liittymismaksut

ViestiKirjoittaja petri kujanpää päivämäärä La Huhti 06, 2013 8:59 am

sama täällä,jos on syntynyt seuran alueella,tai asuu nykyisin,ni pääsee jäseneksi,ja sellaiset jotka ei täyty"kriteereitä"pääsee jos tuo maita mukanaan,ja tais tänä keväänä päästä muutama ilman maitakin,jäsen maksut n.25e,lisäksi olen huvikseen anonut muutamaan seuraan ns.ajattamislupaa,sekin on myönnetty aina,siitä olen maksanut kyseiselle seuralle niitten jäsenmaksun suuruisen summan,n.20-30e kausi.
petri kujanpää
 
Viestit: 863
Liittynyt: To Elo 23, 2012 1:36 pm

Re: Metsästysseuran jäsen ja liittymismaksut

ViestiKirjoittaja Pentti Alhosaari päivämäärä La Huhti 06, 2013 9:13 am

Meidän seurassa ottavat esim. metsästystä harrastavat ja kaupungeissa asuvat vävymiehet seuraan, ainakin sen jälkeen kun ovat muutamana syksynä ostaneet päivä- tai kausikortteja. Ihan mukavasti täällä seura ja maanomistajat suhtautuvat asiaan myös, jos ollaan vailla koemaastoja, samoin yhteistyö esimerkiksi hirvenmetsästäjien kanssa on aina toiminut esimerkillisen hyvin.

Pakkaavat minua aina "moittimaan" kun en ammu jäniksiä, joskus koira kyydinnyt jäniksen hirvimiesten nuotiollekin. Pitää olla joustoa molemmin puolin, kyllähän ne hirviporukan autokolonnat ja passitus sotkevat monestikin ajatushommia, silloin pitää vaan siirtyä tarvittaessa vähän enemmänkin, tilaa löytyy kaikille.

Yksi asia, mihin olen kiinnittänyt huomiota, näillä "turistimetsästäjillä", ei koske luonnollisestikaan kaikkia, polttoaineen ja saappaan pohjan kuluminen eivät tahdo aina pysyä tasapainossa varsinkaan lintujahdissa. :?
Pentti Alhosaari
 
Viestit: 661
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 6:06 pm

Seuraava

Paluu KESKUSTELUPALSTA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa