Karsinnat/1 -2 pentueen jälkeläinen

Täällä voit vaihtaa mielipiteitä. Kirjoitukset voivat olla "räväköitäkin" mutta niiden tulee olla asiallisia.

Karsinnat/1 -2 pentueen jälkeläinen

ViestiKirjoittaja vilajoki jouni päivämäärä To Huhti 18, 2013 3:10 pm

Olkoon pentu uroksest tai nartust, jos se on vaan parist pentueest ,sel on pirunkova haaste päästä kilpaan jos esim
karsinnois on 20 pentueen uroksen jälkeläisii ,vaik niist suurin osa olis reppumiehil karsintoihin pitäis jokunen riittää.
Samoi sukui on jokaisel koiral takana eikä koirien viaks voi laskee jollei niil kokeis käydä.
Kilpaan päässeil koiril voi olla niit yli 20 pentueen sukulaisii ,eli ei kannata välittää jollei jollain uroksel ole kun 2 pentuet
kun paljonkäytetyl uroksel ei ain ole sitäkään.
Viimeksi muokannut vilajoki jouni päivämäärä To Huhti 18, 2013 3:27 pm, muokattu yhteensä 1 kerran
vilajoki jouni
 
Viestit: 806
Liittynyt: To Syys 13, 2012 10:09 am

Re: Karsinnat/1 -2 pentueen jälkeläinen

ViestiKirjoittaja Pasi Kontkanen päivämäärä To Huhti 18, 2013 3:19 pm

Tipahin kärryiltä jo ensmäisessä lauseessa....
Pasi Kontkanen
 
Viestit: 280
Liittynyt: To Elo 23, 2012 11:14 am

Re: Karsinnat/1 -2 pentueen jälkeläinen

ViestiKirjoittaja vilajoki jouni päivämäärä To Huhti 18, 2013 3:45 pm

Tarkoitin et Juusol 97 kun on vaan 5 pentuu ja sen pojal 15 pentuu eli kun 20 koirast löytyy se yks sel on enemmän arvoo
mitä luullaan.
Narttu pärjää yhdel pentueel ,eikä sitä ole ruokittu eikä ainakaan niinpaljon sel vaivaa nähty et pentui teetetää
jos joltai urokselt sais jälkeläisen halval .
Kun laskee kaikki paljonkäytetyt urokset yhtees niit ja niitten jälkeläisii on varmaan tuhansii.
Eikä urosten pojist kelpuuteta montaakaan jatkamaan uroksen jälkii vaik sanotaan et pojast polvi paranee.
Silloinjos uroksel ja jollain nartul tulee hyvii pentui ei niit poikii kannata jättää huomioimat vaik narttu oliski
eri suvust kun pojan isä.
Munmielestäni narttu periyttää yli 80 % .
Hakatien Ricon isäl on 3 pentuet.
Sitä vastaan olis monta jalostukseen mainostettuu koiraa mil olis yli 20 pentuet.
Karsintoihin mahtuu joka piirist 12 koiraa ,eli monen uroksen jälkeläisen pudottaa toinen olkoon sel 20 tai 200 jälkeläist.
Viimeksi muokannut vilajoki jouni päivämäärä Pe Huhti 19, 2013 1:54 pm, muokattu yhteensä 9 kertaa
vilajoki jouni
 
Viestit: 806
Liittynyt: To Syys 13, 2012 10:09 am

Re: Karsinnat/1 -2 pentueen jälkeläinen

ViestiKirjoittaja teppo tuomola päivämäärä To Huhti 18, 2013 6:08 pm

:shock:
teppo tuomola
 
Viestit: 1219
Liittynyt: To Elo 23, 2012 12:26 pm

Re: Karsinnat/1 -2 pentueen jälkeläinen

ViestiKirjoittaja Henry Kivilahti päivämäärä Su Huhti 21, 2013 11:43 am

:?: :?: :?: :mrgreen:
Henry Kivilahti
 
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Loka 15, 2012 1:38 pm

Re: Karsinnat/1 -2 pentueen jälkeläinen

ViestiKirjoittaja Petri Heikkinen päivämäärä Su Huhti 21, 2013 9:01 pm

Pasi Kontkanen kirjoitti:Tipahin kärryiltä jo ensmäisessä lauseessa....


Sinä piäsit kumminnii nuin pitkälle. Minä putosin jo otsikossa :roll:
Petri Heikkinen
 
Viestit: 7
Liittynyt: Su Syys 02, 2012 10:30 am

Re: Karsinnat/1 -2 pentueen jälkeläinen

ViestiKirjoittaja vilajoki jouni päivämäärä Ma Huhti 22, 2013 8:33 am

:shock: :shock: :shock: EI näy :?: :?: :?: mis ovat ne jalostukseen mainostetut urokset silloin kun karsinnat pidetään.
Sanotaan et kuvat kertoo enemmän kun tuhat sanaa .
Mä kokeilin sitä tonne yläriviin.

Karsintoihin pitäis valita vaan urokset niist olis suurel osal nartunomistaist apuu uroksenvalinnas.
Ei hyväst nartust ole mitään hyötyy vaik kilpaan pääsis yhdest nartust ei kaikil pentui riitä.
Kokeis osallistuminen tarttis yhtä helppoo olla kun näyttelyynmeno,ettei tarttis kun aamul ajaa maastoon.
Viimeksi muokannut vilajoki jouni päivämäärä Ma Huhti 22, 2013 9:24 am, muokattu yhteensä 1 kerran
vilajoki jouni
 
Viestit: 806
Liittynyt: To Syys 13, 2012 10:09 am

Re: Karsinnat/1 -2 pentueen jälkeläinen

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä Ma Huhti 22, 2013 9:20 am

Mutta Jouni hyvä,juuri hyvällä nartulla vain ja ainoastaan kannattaa pennut tehdä,kyllä sopiva urkki aina löytyy,mutta mistä löytää jalostusluokan nartun,minulla on se suurimpana huolena.
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Karsinnat/1 -2 pentueen jälkeläinen

ViestiKirjoittaja Kalevi Vänskä päivämäärä Ma Huhti 22, 2013 10:35 am

Entä noissa sopivan urkin sisaruksissa, eikö niissä oo " jalostusluokan narttua"? Minun logiikalla; jos urkki on hyvä on saman pentueen nartutkin yhtä hyviä :shock: Eikö näin ookkaa :shock: ?
Kalevi Vänskä
 
Viestit: 729
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 4:23 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: Karsinnat/1 -2 pentueen jälkeläinen

ViestiKirjoittaja vilajoki jouni päivämäärä Ma Huhti 22, 2013 11:13 am

Kalevi Vänskä kirjoitti:Entä noissa sopivan urkin sisaruksissa, eikö niissä oo " jalostusluokan narttua"? Minun logiikalla; jos urkki on hyvä on saman pentueen nartutkin yhtä hyviä :shock: Eikö näin ookkaa :shock: ?


Nyt tuli se mitä ittekin olen olen ajatellu ,ei pentui kannata teettää uroksel minkä jälkeläisist ei tule kun yks uros
mikä on tarpeeks hyvä mil pentui kannattaa teettää jos se helvetinhyvä uros joutuu vääräl miehel sekin haukutaan
alimpaan helvettiin. :lol:
Olen huomannu kun tuomarina olen ollu siel mis jäniksii on hyvin ja kaikil koiril on mainiot mahdollisuudet
siel et kadehdita ainakaan toisten pärjäämisil.
Viimeksi muokannut vilajoki jouni päivämäärä Ma Huhti 22, 2013 11:20 am, muokattu yhteensä 1 kerran
vilajoki jouni
 
Viestit: 806
Liittynyt: To Syys 13, 2012 10:09 am

Re: Karsinnat/1 -2 pentueen jälkeläinen

ViestiKirjoittaja Kalevi Vänskä päivämäärä Ma Huhti 22, 2013 11:19 am

Yksi kaveri sano joitain vuosia sitten, että hän astuttaa aina sellaisella uroksella jota "Teboilin baarissa" haukutaan eniten, sen on silloin oltava oikeasti tosi hyvä, kun saa niin montaa kateellista mielipidettä ja kaikki viat tulee varmasti esille :lol: :lol:
Kalevi Vänskä
 
Viestit: 729
Liittynyt: Su Elo 26, 2012 4:23 pm
Paikkakunta: Tornio

Re: Karsinnat/1 -2 pentueen jälkeläinen

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä Ma Huhti 22, 2013 11:23 am

Niin sopivan urkin sisaret,mutta kun tahtoo olla pentuetta kohden,vain yksi "huippu" jos nyt sitten vaikka se olisi uros,mutta jos vaikka olisi hyviä narttuja vielä joukossa, voihan ollakkin,mutta onko jalostusnarttua?tarkoitan jos kriteerit on tarpeeksi kovia.
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Karsinnat/1 -2 pentueen jälkeläinen

ViestiKirjoittaja vilajoki jouni päivämäärä Ma Huhti 22, 2013 11:25 am

Näin se on vikoi löytyy enemmän kun niit onkaan.
Yks käski mun näyttelys kuvaamaan koirii ,mä sanoin etten osaa ottaa kuvii sellai et näkee millanen koira on.
Sanoin et mun tarttis ottaa kaikkei huonoimman arvostelun saaneist koiris se kuva niin ei löytyis ainakaan lisää
paljon moittimist .
vilajoki jouni
 
Viestit: 806
Liittynyt: To Syys 13, 2012 10:09 am

Re: Karsinnat/1 -2 pentueen jälkeläinen

ViestiKirjoittaja Eino Niemelä päivämäärä Ma Huhti 22, 2013 11:26 am

Minkähän lainen on se uros jota "Esson baarissa" kehutaan ja kaikkialla muualla haukutaan :)
Eino Niemelä
 
Viestit: 1425
Liittynyt: Pe Helmi 08, 2013 1:03 pm

Re: Karsinnat/1 -2 pentueen jälkeläinen

ViestiKirjoittaja vilajoki jouni päivämäärä Ma Huhti 22, 2013 11:50 am

Eino Niemelä kirjoitti:Niin sopivan urkin sisaret,mutta kun tahtoo olla pentuetta kohden,vain yksi "huippu" jos nyt sitten vaikka se olisi uros,mutta jos vaikka olisi hyviä narttuja vielä joukossa, voihan ollakkin,mutta onko jalostusnarttua?tarkoitan jos kriteerit on tarpeeksi kovia.


Kriteerei voi nostaa vaatimal koiral sijoittumist kärkipäähän .
Huonol koiral ei helpol pysty nimmarei keräämään hävinneilt hyvilt koirilt samas kokees :lol:
vilajoki jouni
 
Viestit: 806
Liittynyt: To Syys 13, 2012 10:09 am

Seuraava

Paluu KESKUSTELUPALSTA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa