Susihukkanen kirjoitti:Paras lääke nenäpunkittomuuteen on olla erossa muista koirista, ei ole mahdoton tehtävä vissiin kenellekään. Eli ei kuljetella koiria samoissa autoissa, ei nuuskutella toisia näyttelyissä eikä käydä koirapuistoissa. Tehdään sisä- ja ulkoloishäädöt yhtäaikaa jahtikavereiden kanssa. Näin on toiminut meillä, tosin joku on voinut loukkaantuakin kun olen ilmoittanut ettei meidän koirat seurustele vieraiden koirien kanssa eikä vieraat koirat ole tervetulleita tarhanvarteen nuuskuttelemaan. Mutta helpompi niin kuin antaa kaikenmaailman pöpöjen tarttua koko koiralaumaan.
ramaani kirjoitti:minun mielestä tuo stronghold on täysin humpuuki lääke,minulla on yksi koira jolla on selvät nenäpunkin oireet,vetää ilmaa nenän kautta edestakasin niin maan prkeleesti,kohtaus voi kestää useita minuutteja.strongholdilla oireet häviää 1-1.5 viikoksi,sit alkaa uudestaan.ainakin tämä minun koira on semmonen et kun tämä "prääsäminen" alkaa olla päivittäistä,ni koira ei toimi metässä millään lailla.kyllä se ivomec-piikki on kaiken paras.mistähän koirat saa nenäpunkin??siis tiedän sen et se tarttuu heti jos koirat haistelee toisiaan,mut jostainhan se toinen on sen täytynyt saada.
ramaani kirjoitti:vähän ristiriitanen toi antidoping-sääntö tuolta osin,kuiteskin elukkalääkäri laittaa koiralle ivomec-piikin sitä varten et punkit ja loiset lähtee,ja listan mukaan kaikki loishäädöt on ilman varoaikaa,jos meinaa näyttelyyn ja kokeisiin.
Vain suomessa virallisesti koirien lääkintään hyväksyttyjen lääkeaineiden koiran sairauden hoitoon ja ennaltaehkäisyyn on sallittu..... ei saa löytyä elimistöön kuulumattomia lääkeainejäämiä(ns. nollaraja)
Lääkejäämien osalta ei ole merkitystä onko niillä mahdollisesti ollut vaikutusta koiran suorituskykyyn...
suomen lääkelainsäädännön mukaiset eläimille hyväksytyt lääkkeet koiran sairauden hoitoon....
Eläimiä, joiden maito käytetään elintarvikkeeksi, ei saa käsitellä laktaatiokaudella. Dectomax-injektio on rekisteröity käytettäväksi sialle, naudalle ja porolle. Sitä ei saa käyttää koirille, koska vakavia haittavaikutuksia voi esiintyä. Tietyt koirarodut, esimerkiksi colliet, ovat erityisen herkkiä doramektiinille kuten muillekin avermektiineille, joten valmistetta ei saa vahingossakaan antaa koirille
Paluu KOIRAN RUOKINTA & TERVEYS
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa