erkki allen kirjoitti:Metsästysinto ? Onko siinä jokin muu ongelma, olen harjoituttanut n.35 omaa ajokoiraa, kilpaillut ainakin 25.llä, tulokset ollu aika vaihtelevia. En ole kelejä kyttäilly, kokeissa käyty aina kun se talouden puolesta ollut mahdollista, ja tietenkin emännältä lupa, koekäyntien määrää vaikea laskea, 45 vuoden ajalta, kuluneella kaudella taisi tulla 34 koetta, puolet omilla puolet tuomarina.
Sen oppinut, jos koirat TERVEINÄ, peruskunto hankittu juoksuttamalla /pyöräilemällä ja riittävästi levänneinä sekä ruokittu asiallisesti ei into ongelmia ole. Olosuhteet kova vesisade, lämpötila liian kuuma tai kylmä, erittäin voimakas tuuli ja huono riistakanta, yleensä suurimpia syitä koiran innon puutteeseen. Tietenkin omistajan hölmöys koirilta vaaditaan liikaa, olosuhteista välittämättä. (Itse syyllistynyt siinä kun muutkin harrastajat) menty ylilyönteihin.
Jos nämä ongelmat karsitaan, aika vähän nähnyt koiria joilla ei olisi riittävästi metsästysintoa. Normaaliin koekäyntiin ja metsästykseen eli 5-9 tuntisiin päiviin. Ihmettelenkin onko kohdalleni osunut enimmäkseen koiria joiden perimässä, ei tällaista puutteelisen innon ongelmaa ole näkynyt. Näitä koiria ja sukuja joita olen päässyt seuraamaan vieraita ja omia, on ollut aika monta ja päiviä paljon. Toivottavasti vika onkin miehissä eikä koirissa, into ongelmassa.
Eino Niemelä kirjoitti:En nyt mitenkään v........ ala,mutta Rytkyllä varmaan väärä mies ja väärä koira,eryhdyksiä sattuu jokaiselle..jos lisää vielä ikää 10v 5kk ja kaksi paljaan ykköstä
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 1 vierailijaa